ایمان فرهمندی در گفتوگو با ایسنا، در خصوص کاهش بهاء بلیت مترو و اتوبوس اظهار کرد: در خصوص افزایش هزینه بلیت مترو و اتوبوس ما تصمیمی عادی گرفتیم و نرخ خدمات را افزایش دادیم که این تصمیم همیشه اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.
وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم نامگذاری کردند، مصوبه جدیدی دادیم و ۵ عنوان منابع از جمله نرخ بلیت اتوبوس و قطار، دوچرخههای اشتراکی، روزبازارها و شببازارها و خدمات عمومی آرامستانها را کاهش دادیم تا بار تورمی را از دوش مردم به خصوص دهکهای پایین برداریم و هزینه آنها را با منابع دیگر شهرداری جبران کنیم.
کاهش بهاء بلیت به دلیل اعتراضات مردم نبود
این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این زمینه عقبنشینی نکردیم و به دلیل شرایط اجتماعی و اعتراضات این تصمیم را نگرفتیم، اگر اینگونه بود که باید هر سال بعد از افزایش هزینه بلیت دوباره آن را کاهش میدادیم. ما تصمیم درستی گرفته بودیم و بعد به دلیل شرایط ایجاد شده تصمیم درست دیگری گرفتیم که این تصمیم خوب و قابل دفاع است.
فرهمندی در خصوص طرح رایگان کردن حملونقل عمومی در مشهد عنوان کرد: این موضوع صرفا در چند مصاحبه رسانهای عنوان شده و تا امروز هیچ طرح و سند رسمی راجع به این مسائل ارائه نشده که این اتفاق چگونه انجام و جایگزین منابع از کجا تامین میشود و توجیهات فنی طرح چیست.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه کرد: هزینهای که برای حملونقل عمومی از مردم دریافت میشود ۱۰ درصد بهای تمام شده است اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در اتوبوسرانی کمبود و فرسودگی ناوگان است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه تامین حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید با حمایت دولت است که در حال پیگیری هستیم. تاکنون تعداد محدودی از تعهد دولت محقق شده است.
این عضو شورای شهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال به مرور ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این محل اضافه کنیم. اگر لازم باشد از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده میکنیم. اگر امسال این تعداد اضافه شود، تا حدودی میتواند وضعیت خدماترسانی را بهبود ببخشد.
انتهای پیام
نظرات