• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402021005781
  • خبرنگار : 50201

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

حدود ۹۰ میلیون هکتار از مساحت کشور نیاز به کار آبخیزداری دارد

حدود ۹۰ میلیون هکتار از مساحت کشور نیاز به کار آبخیزداری دارد

ایسنا/مازندران معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت حوزه آبخیز در شمال کشور را با رویکرد بخش جنگل عنوان کرد و گفت: چیزی حدود ۹۰ میلیون هکتار از مساحت کشور نیاز به کار آبخیزداری دارد.

حسن وحید در حاشیه گردهمایی تبیین مدیریت پایدار منابع طبیعی منطقه هیرکانی که در مرکز آموزش کلارآباد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۲۳ درصد کل کشور پروژه های آبخیزداری اجرا شده است، اظهار کرد: این مساحت کفایت نمی‌کند زیرا سطح فرسایش خاک در کشور۱۵.۴ تن و در برخی مناطق بیش از این میزان است.

وی با بیان اینکه فرسایش ۱۵ تن در هکتار سه برابر نُرم جهانی است، افزود: برای اینکه بتوان مدیریت درستی انجام داد باید درقالب مجموعه طرح های منابع طبیعی انجام شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور در ۱۸ میلیون هکتار مطالعه انجام نشده است.

حدود ۹۰ میلیون هکتار از مساحت کشور نیاز به کار آبخیزداری دارد

وحید ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه قرار بود در ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری کار شود و با اقدامی که امسال انجام می‌شود به ۷۰ درصد می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان منابع طبیعی در طول برنامه هفتم و هشتم برنامه مدونی را تهیه کرد که آبخیزداری کشور به یک باره انجام شود و در این راستا در برنامه هفتم حدود ۵۰ میلیون هکتار با اعتبار ۱۸۵ هزار میلیارد تومان و در طول برنامه هشتم ۴۰ میلیون هکتار با اعتبار ۶۳۰ هزار میلیارد تومان کار آبخیزداری انجام می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اهمیت اکوسیستم جنگل‌های شمال و اجرای طرح های آبخیز در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز، گفت: امید است مجموعه دولت با نقش مشارکت مردم بتوانند این موضوع را پررنگ‌تر انجام دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha