به گزارش ایسنا، عملیات حج تمتع از سوم خردادماه ۱۴۰۲ آغاز میشود و شرکت هواپیمایی هما مسئولیت این عملیات را بر عهده دارد. بدینترتیب عملیات اعزام زائران با ۳۸۷ پرواز برنامهریزی شده برای پروازهای رفت حجاج و ۳۸۷ پرواز جهت پروازهای برگشت، انجام خواهد شده و سوم مردادماه به پایان میرسد.
با توجه به لغو محدودیتهای کرونایی و برداشته شدن محدودیت سنی، در حج تمتع سال جاری حدود ۸۸ هزار زائر و خدمه از فرودگاههای کشور عازم خانه خدا خواهند شد؛ و بر اساس نامه حج و زیارت، حدود ۶۲ هزار نفر از این زائران از ۲۱ فرودگاه شامل ۲۰ فرودگاه استانها و حدود ۲۵ هزار نفر نیز از تهران به سرزمین وحی مشرف میشوند.
ضرورت برنامهریزی دقیق و هوشمند برای اجرای عملیات حج تمتع
در این راستا به نقل از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، محمد محمدیبخش در همایش مدیران فرودگاههای عامل حج تمتع ۱۴۰۲، با اشاره به ظرفیت دو برابری حج تمتع سال جاری گفت: امسال ۸۸ هزار زائر عازم سرزمین وحی میشوند و این آمار، فعالیت و همیت دو چندان ما را نسبت یه سال گذشته میطلبد هرچند بضاعت ما در صنعت حمل و نقل هوایی دو برابر نشده است.
وی بر اجرای برنامه ریزی دقیق و هوشمند برای اجرای موفق عملیات حج تمتع تأکید کرد و با اشاره به اینکه فرصت خدمت زودگذر است، اظهار داشت: باید عملیات هایی نظیر حج را برای جمعآوری توشه آخرت غنیمت دانست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: سال گذشته نگرانیهایی از بابت برگزاری حج تمتع وجود داشت اما خوشبختانه آن عملیات را با نمره قابل قبول پشت سر گذاشتیم.
محمدیبخش با بیان اینکه باید همه امورات به منظور رفع اشکالات در سالهای بعد مستندسازی شود، گفت: با خدمت خوب، مثبت و صادقانه پذیرای زائران خواهیم بود.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران در اعزام و پذیرش حجاج تأکید کرد: باید جلسات آنالیز و هماهنگی مکرر به منظور رفع چالشهای گذشته برگزار شود.
حج تمتع ۱۴۰۲ با کمترین معطلی برای زائران برگزار میشود
همچنین شمسالدین فرزادیپور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش مدیران ستادی و فروگاهی با محوریت حج گفت: شرکت ایرانایر، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها در یکسال اخیر عملیاتهای مهمی چون حج تمتع، اربعین، جام جهانی و نوروز را با موفقیت سپری کردهاند و در موسم عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ نیز مردم باید کمترین معطلی را در ترمینالها داشته باشند.
وی با بیان اینکه بهعنوان خادمان زائرین خانه خدا باید نعمت خدمتگذاری در عملیات حج را قدر بدانیم، افزود: باید با اخلاص در مسیر جلب رضایت حجاج گام برداریم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تأخیر جزء لاینفک پروازها است گفت: با اطلاعرسانی دقیق به زائران در خصوص تاخیر پروازی باید به وقت و شخصیت آنها احترام گذاشت.
فرزادیپور ضمن درخواست از سازمان حج و زیارت گفت: خادمان حج زائران را با مشکلات پیشروی صنعت هوانوردی آشنا کنند و با آگاهی بخشی به آنها در کنار سایر عوامل حج، موجبات آسایش مردم را فراهم کنند.
انتهای پیام
نظرات