• یکشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402021005241
  • خبرنگار : 71263

محبوب‌ترین موتورهای جست‌وجو در میان کاربران رایانه

محبوب‌ترین موتورهای جست‌وجو در میان کاربران رایانه

سهم گوگل از بازار جست‌وجوی جهانی تا مارس سال میلادی جاری، به حدود ۸۵.۵۳ درصد رسید و بینگ مایکروسافت و یاهو با فاصله زیادی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، آمار استاتیستا نشان داد سهم بینگ از بازار جست و جوی جهانی، از ژانویه سال ۲۰۱۵ تا مارس سال ۲۰۲۳، به ۸.۲۳ درصد و سهم یاهو به ۲.۴۴ درصد رسید.

گوگل در بازار جهانی

از زمان معرفی موتور جست‌وجوی گوگل (Google Search) در سال ۱۹۹۷، این شرکت بازار جست‌وجو را تحت سلطه داشته است، در حالی که سهم ابزارهای جست‌وجوی دیگر، تقریبا ناچیز بوده است. عمده درآمد گوگل از تبلیغات است. آلفابت (شرکت مادر گوگل) یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی جهان تا سال ۲۰۲۲ بوده و ارزش بازارش به ۱.۳ تریلیون دلار رسیده است. این شرکت همچنین خدماتش را به ایمیل، ابزارهای بهره‌وری، محصولات سازمانی، دستگاه‌های موبایل و حوزه‌های دیگر گسترش داده است. در نتیجه گوگل، یکی از پردرآمدترین شرکتهای اینترنتی به شمار می‌رود.

استفاده از موتور جست‌وجو در کشورهای مختلف

گوگل پراستفاده‌ترین موتور جست‌وجو در سراسر جهان است. اما در بعضی از کشورها، موتورهای جست‌وجوی دیگری هستند که پیشتاز بوده یا تا حدودی با این سرویس جست‌وجوی آمریکایی رقابت می‌کنند. تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، بیش از ۶۲ درصد از کاربران اینترنت در روسیه از یاندکس استفاده کردند در حالی که کاربران گوگل حدود ۳۶ درصد بودند. در چین، بایدو، پراستفاده‌ترین موتور جست‌وجو بوده و حدود ۸۶ درصد از کاربران اینترنت در این کشور به آن دسترسی دارند.

در کشورهای دیگر مانند ژاپن و مکزیک، مردم تمایل دارند از یاهو در کنار گوگل استفاده کنند. در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲، حدود ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان در ژاپن گفتند در چهار هفته گذشته از یاهو استفاده کردند. همان سال، بیش از ۲۷ درصد از کاربران در مکزیک گفتند از یاهو استفاده کرده‌اند. موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت، دومین موتور جست‌وجوی محبوب در انگلیس پس از گوگل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha