• جمعه / ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020804060
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل دامپزشکی گلستان خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ گلستان با بهره‌برداری از کشتارگاه بندرترکمن

افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ گلستان با بهره‌برداری از کشتارگاه بندرترکمن

ایسنا/گلستان مدیرکل دامپزشکی گلستان از آغاز فعالیت آزمایشی کشتارگاه جدید مرغ بندرترکمن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند در تأمین و تولید بیش از پیش گوشت مرغ مورد نیاز استان بسیار مفید باشد.

علی کاووسی صبح امروز جمعه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه گوشت مرغ یکی از نیازهای مهم و اساسی زندگی روزمره مردم است، اظهار کرد: مهمترین هدف همه دست اندرکاران گلستان در مرحله نخست تأمین گوشت مرغ مورد نیاز سفره‌های هم استانی‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه کشتارگاه‌های طیور باید نقش مستقیم و ویژه خود را در ارتقای بهداشت عمومی جامعه ایفا کنند، ادامه داد: تولید گوشت طیور سالم و بهداشتی مورد مصرف شهروندان به صورت مداوم به مدیران کشتارگاه‌ها گوشزد شده و در جریان بازدید کارشناسان لحاظ می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان به بازدید مشترک با همراهی رئیس اداره نظارت و مدیرکل اداره نظارت سازمان دامپزشکی کشور و هیئت همراه از کشتارگاه صنعتی در حال تأسیس پاچیده بندرترکمن اشاره کرد و افزود: با نظارت‌های مستمر در تلاش هستیم این کشتارگاه در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در استان باشیم.

وی پیشرفت فیزیکی احداث این کشتارگاه را قابل توجه برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه و ساخت این پروژه در حوزه‌های مختلف با نظارت کامل به سمت و سوی رعایت کامل همه استاندارهای دامپزشکی پیش می‌رود.

کاووسی توجه به شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" مدنظر مقام معظم رهبری را زمینه ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه استان در حوزه تولید گوشت مرغ دانست و اضافه کرد: در جریان بازدیدها همه جوانب و پیشنهادات لازم در مورد ساخت و رعایت نکات بهداشتی احداث کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها که با تولید گوشت مرغ و سایر دام‌ها و در مجموع سلامت جامعه در ارتباط هستند به سرمایه‌گذاران تذکر داده می‌شود.

گفتنی است، عملیات احداث کشتارگاه مرغ تایماز "امان گلدی پاچیده" شهرستان بندرترکمن از سال ۱۳۹۸ با ظرفیت تولید ۶ هزار کشتار در ساعت و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای حدود ۲۰۰ نفر آغاز شده و بنا به گفته مدیرعامل کشتارگاه پیش‌بینی می‌شود این پروژه مهم از ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha