• پنجشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402020603221
  • خبرنگار : 71541

آخرین خبر از راه‌آهن میانه-اردبیل

آخرین خبر از راه‌آهن میانه-اردبیل
عکس تزئینی است

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت که پیشرفت کلی زیرسازی پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل به ۹۳.۶ درصد رسیده است.

عباس خطیبی درباره اتصال اردبیل به شبکه ریلی به ایسنا گفت: پروژه راه‌آهن میانه – اردبیل بخشی از طرح راه‌آهن میانه – اردبیل – پارس آباد  است که با هدف اتصال استان اردبیل و عبور قطارهای مسافری، باری با مسیر ریلی ایمن و قابل اطمینان به طول حدود ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه زاویه در راه‌آهن میانه – تبریز شروع و با عبور از شهرستان کوثر وارد شهر اردبیل می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت این طرح، حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای باری در نظر گرفته شده است. همچنین برای سال اول بهره‌برداری از این پروژه، ۶۰۰ هزار نفر مسافر و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار پیش‌بینی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور خاطرنشان کرد: کل هزینه‌های انجام‌شده در طرح تا کنون (شامل صورت وضعیت‌ها، خرید مصالح، تملک، مطالعات و ...) بالغ بر ۳۷ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال (معادل ۳۷۵۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) است. همچنین مجموع کل مطالبات پیمانکاران و مشاوران طرح مبلغ ۱۳ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال است.

خطیبی همچنین درباره میزان پیشرفت این پروژه توضیح داد: در حال حاضر درصد پیشرفت طرح در فاز بهره‌برداری در بخش‌های مختلف شامل ۹۳.۶ درصد در زیرسازی، ۸۱ درصد در ساختمانی و ۶۵.۲۰ درصد در روسازی است که مجموع پیشرفت این پروژه را به ۸۸.۰۲ درصد می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۳

چرا جاده سرچم میاندوآب به میانه بعد 31سال هنوز راه اندازی نشده است

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۷ ۱۷:۴۷

بچه که بودیم بابامون تو اردبیل بهمون میگفت روزی راه آهن اردبیل میاد .حالا من به پسرم که عمری ازم گذشته میگم راه آهنی که بابام بهم گفته بود قراره بیاد میاد اما اگه منم مثل بابام زنده موندم و باهم دیدیم!!!