• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402020602983
  • خبرنگار : 50534

مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان:

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

ایسنا/زنجان مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای استان زنجان گفت: زیرساخت شبکه برق منطقه‌ای زنجان - قزوین مطلوب است.

محمدباقر نوری ظهر امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) در جلسه تعاملی - آموزشی با اصحاب رسانه استان زنجان، با اشاره به اینکه وظایف این شرکت، فعالیت‌هایی است که از سوی وزارت نیروی ایران به عنوان فعالیت‌های نظارتی و اعمال سیاست‌های اجرایی ابلاغ می‌شود و شامل برنامه‌ریزی، نظارت بر تولید، انتقال و توسعه‌ تأسیسات است، اظهار کرد: ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر با توجه به پتانسیل‌های کشور و افزایش سرمایه‌گذاری می‌تواند در تامین برق پایدار موثرثمر باشد.

وی افزود: تعداد نیروگاه‌های حوزه این شرکت در استان‌های زنجان و قزوین به تعداد ۳۲ نیروگاه مشتمل بر ۲ نیروگاه گازی و ۳ نیروگاه بادی و ۲۲ نیروگاه مقیاس کوچک و ۵ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۰۰ مگاوات در حال بهره‌برداری است.

نوری با اشاره به حدود ۴۰ میلیون مشترک در صنعت برق کشور، اضافه کرد: از این مقدار حدود ۳۱ تا ۳۲ میلیون مشترک خانگی، حدود ۵ میلیون تجاری، از این‌رو ۸۰ درصد مشترکان صنعت برق خانگی و الباقی، بخش‌های صنعتی، تجاری، کشاورزی و عنونی هستند.

مدیر روابط عمومی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه‌های کشور به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده و در طی سال‌جاری هفت هزارمگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید وارد مدار شده است، اذعان کرد: یک میلیون کیلومتر مدار الکترونیکی در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: در برق منطقه‌ای استان زنجان - قزوین ۱۷ مشترک صنعتی و بزرگ داریم که از این تعداد ۴ مشترک در حوزه قزوین هستند.

نوری با اشاره به پیگیری لازم و همت مسئولان در رابطه با تسریع ایجاد واحد بخار در نیروگاه سطانیه و زنجان ۲ (آریان)، تشریح کرد: برق منطقه‌ای استان زنجان دارای ۲ نیروگاه گازی با ظرفیت ۱۰۱۴ مگاوات با ۵۶.۵ درصد افزایش ظرفیت نسبت به سال قبل (۱۴۰۰) است. پنج نیرگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۱.۱ مگاوات در حوزه برق منطقه‌ای زنجان - قزوین فعال است.

این مسئول با اشاره به افزایش ۳۸.۷ درصدی ظرفیت سرجمع نیروگاه‌های برق منطقه‌ای استان زنجان و قزوین، تصریح کرد: کل انرژی دریافتی شبکه بیش ۱۴ میلیون کیلووات ساعت یعنی ۵.۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل دارد.

وی با اشاره به اتصال نیروگاه مقیاس کوچک روی پرور به شبکه برق در رابطه با پیک بار مصرف برق، خاطرنشان کرد: ساعاتی از شبانه‌روز که مصرف انرژی الکتریکی به اوج خود می‌رسد که این مسئله را پیک بار می‌گویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha