• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402020602904
  • منبع : باشگاه دانشجویان

به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون؛

ویژه‌نامه نشریه «به توان سلول» منتشر شد

ویژه‌نامه نشریه «به توان سلول» منتشر شد

انجمن سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه الزهرا (س) تهران، ویژه‌نامه هفته جهانی واکسیناسیون از نشریه علمی دانشجویی «به توان سلول» را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، "تاریخچه‌ انواع واکسن‌ها"، "رویکرد بیوانفورماتیکی در طراحی واکسن"، "واکسن و واکسن‌شناسی به روش معکوس"، "وکتورهای ویروسی به عنوان واکسن" و "گیاهان، واکسن‌های آینده" از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

مریم رنجبر _ مدیر مسئول و سردبیر نشریه «به‌توان سلول» در بخشی از مطلب سخن سردبیر نوشته است: "در این ویژه نامه که به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون گردآوری شده مطالبی درباره گسترش واکسن‌ها در گذشته امروزه و البته امیدهای آینده آن آورده شده است. در گذشته با انتشار اولین واکسن‌ها با وجود استقبال دانشمندان بی اعتمادی زیادی نسبت به آنها وجود داشت؛ چراکه واکسن با استفاده از عوامل همان بیماری ایجاد شده بود و ورود این عوامل به بدن پیش از وجود بیماری در نظر بسیاری غیرمنطقی به نظر می‌رسید. البته در نهایت با ورود واکسن‌ها به جهان پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها که تا پیش از آن غیر قابل درمان یا کشنده بودند صورت گرفت. امروزه دانشمندان و پزشکان در تلاشند تا واکسن‌هایی جدید با روش‌های جدید تولید کنند که بیماری‌های لاعلاج امروزی را تحت کنترل درآورند. در دوران پاندمی، کرونا با تلاش‌های فراوان در سراسر جهان واکسن‌هایی برای این بیماری تولید شد که به مرور به کاهش همه‌گیری انجامید امید است با حمایت‌های بیشتر از فعالان این حوزه تولیدات واکسن‌های داخلی افزایش یابد و این گونه دسترسی به این واکسن‌ها برای همه مردم کشور آسان‌تر شود."

نشریه  علمی دانشجویی «به توان سلول»، به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه الزهرا (س) و مدیرمسئولی و سردبیری مریم رنجبر به صورت فصلنامه منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha