• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402020602462
  • منبع : نمایندگی مازندران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

قراردادهای سفید امضاء چالش جدی کارگران در محیط کار است

قراردادهای سفید امضاء چالش جدی  کارگران در محیط کار است

ایسنا/مازندران دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اعلام اینکه مهمترین مشکلات کارگری استان مازندران و کشور نداشتن امنیت شغلی است، گفت: قراردادهای سفید امضاء در محیط‌های کاری یکی از چالش‌های جدی است که با وجود اینکه چندین سال درباره آن صحبت می‌شود به سرانجام مطلوب نمی‌رسد.

نصرالله دریابیگی به مناسبت هفته کارگر در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ۹۵ درصد قراردادهای کارگران سفید امضاء با شرکت‌های پیمانکاری است، انتظار داریم متولیان امر با درک شرایط فعلی نسبت به رفع ابتدایی‌ترین حقوق کارگران اقدام کنند، افزود: دغدغه کارگران را به مسئولان مربوطه، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و به محضر رهبری هم اعلام می‌کنیم تا مشکلات این قشر زحمتکش حل شود.

 مسئول انجمن صنفی کارگران استان مازندران، تصریح کرد: مشکلات شغلی کارگران موجب شد تا بخشی از جامعه کارگری استان برای تامین هزینه‌های زندگی به مشاغل کاذب روی آورند.

این مسئول با اعلام اینکه امنیت شغلی کارگران طبق قانون باید اجرا شود تا مورد استثمار قرار نگیرند، گفت: متاسفانه کارگران از حقوق و مزایای قانونی خود بهره‌مند نمی‌شوند اگر هم خواستار احقاق حق خود شوند بلافاصله از سوی کارفرما حذف خواهند شد.

دریابیگی با اعلام اینکه حقوق مصوب جامعه کارگری تنها جوابگوی ۱۰ روز زندگی است، یادآور شد: برخی افزایش حقوق کارگری را عامل تورم می‌دانند در حالیکه اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: درمان از نظر قانونی باید رایگان باشد اما کارگران و بازنشستگان حق بیمه‌های مختلف از جمله دو درصد بیمه بازنشستگی و بیمه تکمیلی و سایر موارد از حقوق آنها برداشت می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه برای غیر عادلانه بود برخورد با جامعه کارگری بیش از ۵۰ هزار شکایت به سمت دیوان ارسال می‌شود، گفت: امیدواریم دولت در سال جاری در جهت اجرای عدالت و رفع مشکلات جامعه کارگری گام موثری بردارد.

این مسئول از برگزاری دوره آموزشی رایگان برای ۵ هزار کارگر در ۳۰۰ رشته در سال گذشته، یادآور شد: همچنین سبد کالا بین کارگران مازندرانی توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha