• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402020502365
  • خبرنگار : 50026

حضور طلاب و مبلغین در روستاها کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

حضور طلاب و مبلغین در روستاها کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور طلاب و مبلغین در روستاها سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: برای اعزام روحانی به روستاهای خراسان جنوبی نیازمند همراهی سازمان تبیلغات اسلامی هستیم.

سید محمدرضا طالبی، امروز سه شنبه ۵ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان که با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور همراه بود، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی ظرفیت بسیار بزرگی برای تبلیغ دستورات اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس اساسنامه آن، گفت: بعد از اینکه دشمن در جنگ سرد در دهه 60 به نتیجه ای نرسید، دست به اقدامات فرهنگی، نرم و ضد فرهنگی زد لذا مقام معظم رهبری به کرات به موضوع تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی متذکر شدند.

معاون استاندار با بیان اینکه دشمن در حوزه جنگ نرم تا جایی پیش رفت که تاکنون بالغ بر 50 نوع جنگ ترکیبی، جنگ نیمه سخت، نرم، روایت ها و شناخت ها را تجربه کرده ایم، افزود: در راستای جنگ ترکیبی نسخه  ابلاغی رهبری بحث جهاد تبیین است.

طالبی با تأکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران هم در سطح ملی و هم بین المللی و منطقه‌ای دستاورهای بسیار بزرگی داریم، تصریح کرد: دولت سیزدهم هم توفیقات بسیار بزرگی را رقم زده و در دستور کار دارد. 

وی یادآور شد: برای تحقق جهاد تبیین که رهبری به عنوان یک فریضه فوری از آن یاد می‌کنند، ما یک جامعه مبلغین تأثیر گذار داریم.

معاون استاندار با ذکر این نکته که با مدیریتی که از ابتدا در خراسان جنوبی صورت گرفته و با مبلغانی که از سایر استان ها مراجعه می کردند در حوزه جهاد تبیین کارهایی انجام شده، گفت: در موضوع جهاد تبیین به ویژه تبیین دستاوردهای نظام هر چقدر برای مردم و جوانان بگوییم، در فضای حقیقی مؤثرتر از فضای مجازی است و این موضوع از درخواست‌های ما از سازمان تبلیغات است.

طالبی با اشاره به دغدغه‌های رهبری در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه کار کرده اما باید بیش از این اقدام شود. 

به گفته وی؛ در خراسان جنوبی مردم انقلابی و متدینی داریم لذا ما در موضوع عفاف و حجاب در استان خیلی مشکل نداریم اما در این حوزه احساس خطر داریم که باید روحانیون، مبلغین و مداحان از ظرفیت منبرها استفاده کنند و سازمان تبلیغات کشور هم در این خصوص اعتبار ویژه در نظر بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌ها در هر روستایی که روحانی مستقر داریم آسیب های اجتماعی آن محل کمتر است، گفت: ظرفیت استان هم در این موضوع مشخص می باشد لذا  خواهشمندیم در این حوزه هم استان ویژه دیده شود. 

گفتنی است؛ در این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رضایی تقدیر شد و حجت الاسلام سالاری به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان معرفی شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha