• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402020200636
  • خبرنگار : 30147

برای سومین سال متوالی؛

جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور میهمانان خارجی در کوهسرخ برگزار شد

جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور میهمانان خارجی در کوهسرخ برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ گفت: برای سومین سال متوالی جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور میهمانانی از کشور ترکیه و دیگر شهرهای استان در کوهسرخ برگزار شد.

رضا ربیعی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه جشنواره ریواس امسال مصادف با ماه مبارک رمضان و چند روز تعطیلی بود جشنواره متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه امروز استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد به طوری که میزبان میهمانانی از شهرهای مشهد، اصفهان، یزد و به خصوص کشور ترکیه بودیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ با بیان اینکه در کنار جشنواره ریواس سبزی‌های محلی منطقه نیز عرضه شد، تصریح کرد: اهالی منطقه از ابتدای اسفندماه سال قبل محصول ریواس را به اصطلاح محلی چال در ارتفاعات کرده و در فروردین‌ماه نیز آن را برداشت می‌کنند.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود ظرفیتی که شهرستان کوهسرخ در حوزه سبزی‌های کوهی به خصوص ریواس دارد به تمامی مردم ایران شناسانده شود.

ربیعی گفت: اگرچه ریواس را در خراسان رضوی فقط در نیشابور و کوهسرخ داریم اما بهترین ریواس کشور را به لحاظ کیفیت و بیشترین میزان این محصول را در این شهرستان داریم.

                                                                                 جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور میهمانان خارجی در کوهسرخ برگزار شد

وی از وجود ۱۲ غرفه فروش صنایع‌دستی و سوغات و ۱۵ غرفه فروش سبزی‌های بومی و محلی و ریواس خبر داد و افزود: در حاشیه این جشنواره شربت ریواس، آش زِزِ، آش رشته و آش کوریا و دیگر محصولات منطقه به حاضران ارائه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ اجرای موسیقی محلی را از برنامه‌های جنبی جشنواره اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود آش کوریا مختص شهرستان کوهسرخ و روستای کریز به ثبت برسد.

وی اظهار کرد: در راستای رونق بیشتر گردشگری کشاورزی شهرستان کوهسرخ به زودی جشنواره صیفی‌جات، جشنواره آلو، گردو و جشنواره لبنیات برگزار می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین تولید گوجه فرنگی و لوبیا سبز در منطقه مختص شهرستان کوهسرخ است، تلاش می‌شود برای شناساندن این محصولات جشنواره‌ای در شهرستان برگزار کنیم.

                                                                    جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور میهمانان خارجی در کوهسرخ برگزار شد

وی عنوان کرد: تا پایان شهریورماه جشنواره گردو، جشنواره بادام، جشنواره آلو، صیفی‌جات و لبنیات و همچنین جشنواره حلوا مغزی را برای زمستان برگزار خواهیم نمود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کوهسرخ یادآور شد: سومین جشنواره منطقه‌ای ریواس با حضور ۴۰۰۰ نفر از شهرهای مختلف خراسان رضوی و همچنین اصفهان، یزد و کشور ترکیه نیز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha