• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402013117091
  • منبع : نمایندگی ایلام

فعالیت اولین کتابخانه سیار در استان ایلام‌ آغاز شد

فعالیت اولین کتابخانه سیار در استان ایلام‌ آغاز شد

ایسنا/ایلام اولین کتابخانه سیار استان ایلام با هدف ارائه خدمات فرهنگی در روستاها کار خود را آغاز کرد.

«سمیه حیدری» مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، کتابخانه سیار «قاصدک مهربانی»  در ۶ روستای شهر ایلام خدمت رسانی می‌کند. در مرحله اول روستاهای هفت چشمه، بانقلان، چشمه کبود، پاکل گراب و شهرک های هجرت و شهید کشوری، از توابع شهرستان ایلام انتخاب شده‌اند و تمامی برنامه‌های فرهنگی که در سطح کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود در کتابخانه سیار هم برگزار خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات این کتابخانه اعم از قفسه کتاب، منابع و تجهیزات الکترونیکی توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان آماده سازی و تجهیز شده است. 

وی افزود: حدود ۸۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف در کتابخانه سیار قاصدک مهربانی وجود دارد که ۷۰ درصد از این کتاب ها مربوط به بخش کودک و نوجوان است که امیدواریم اهالی روستا با استقبال از خدمات کتابخانه، باعث دلگرمی همکاران کتابدار ما شوند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام یادآور شد: دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار که در مناطق حاشیه نشین این استان سکونت دارند به کتابخانه عمومی دسترسی ندارد و از دریافت اینگونه خدمات محروم هستند. 

حیدری افزود: امیدواریم استقبال کودکان و نوجوانان از کتابخانه سیار بسیار مناسب باشد و باید از این فرصت برای نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه بهره مند شویم. 

وی ادامه داد: تا قبل از این در سطح استان هیچ‌ کتابخانه سیاری وجود نداشت اما با توجه به جلساتی که با سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام برگزارشد، یک دستگاه خودرو جهت خدمات به مناطق محروم در اختیار امور کتابخانه‌ها قرارداده‌شده تا به مناطق مختلف شهر ایلام و روستاهای اطراف آن ارائه خدمات انجام شود که از طرف جامعه فرهنگی و کتاب دوست استان از حمایت های بی دریغ سردار شاکرمی کمال تشکر و قدردانی را دارم. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی طبق تعریف سازمان‌های بین المللی و ادبیات علمی، کتابخانه‌هایی هستند که با هدف دسترسی و استفاده عموم مردم از آن‌ها ساخته می‌شوند. اما به دلایل مختلفی امکان ساخت کتابخانه در همه محل‌ها و محله‌ها ممکن است وجود نداشته باشد و حتی ممکن است، برخی از محل‌ها به‌صورت فصلی، موسمی یا به شکل‌های گوناگون مورد استفاده اهالی قرار بگیرد. لذا به جای ساخت کتابخانه ثابت، در این‌گونه موارد، از کتابخانه‌های سیار استفاده می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha