• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402013016496
  • خبرنگار : 71457

نیروهای سودانی: اگر فرصتی فراهم شود، سربازان مصری را به کشورشان بازمی‌گردانیم

نیروهای سودانی: اگر فرصتی فراهم شود، سربازان مصری را به کشورشان بازمی‌گردانیم

نیروهای واکنش سریع سودانی از انتقال سربازان مصری بازداشت شده به خارطوم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نیروهای واکنش سریع امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کردند که اتباع مصری که در هنگام درگیری با نیروهای کودتاچی در روز شنبه گذشته، در فرودگاه مروی حضور داشتند، به خارطوم، پایتخت سودان انتقال داده شدند. 

در این بیانیه آمده است: ما به خانواده‌ها و دولت مصر اطمینان می‌دهیم سربازانی که در پایگاه نظامی مروی حضور داشتند، حال همگی‌شان خوب بوده و از رسیدگی لازم برخوردارند و بر اساس شرایط کشور هر زمان که فرصت مناسب فراهم شود، تحویل داده می‌شوند. 

در همین حال، دوشنبه شب عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر نشستی با شورای عالی نیروهای مسلح کشورش برای بررسی تحولات سودان و به اسارت گرفته شدن گردانی از افسران و سربازان مصری برگزار کرد، اما این جلسه نتیجه خاصی نداشت.

السیسی بار دیگر به بیان موضع ثابت مصر برای عدم دخالت در امور کشورها بسنده کرد و گفت که کشورش تماس‌هایش را با طرف سودانی برای برقراری آتش بس میان طرف‌های درگیر و آغاز مذاکرات جهت دستیابی به یک راه حل بیشتر می‌کند.

از نظر تحلیلگران، نتایج این نشست نظامی ناامید کننده بود و در آن هیچ دستور یا اقدامی در مورد سربازان مصری اسیر گرفته شده اتخاذ نشد. در این نشست فقط از حضور نیروهای مصری در سودان با این سخن دفاع شد که حضور آنها با هدف آموزش و نه برای حمایت از یک طرف خاص است.

استقرار نیروهای واکنش سریع در اطراف فرودگاه و پایگاه مروی از روز چهارشنبه گذشته علت وقوع درگیری‌های نظامی میان نیروهای واکنش سریع و نیروهای مسلح سودانی بوده است. نیروهای مسلح سودان از نیروهای واکنش سریع خواستند که طی ۲۴ ساعت از مروی عقب‌نشینی کنند اما فرماندهان واکنش سریع این را اجرا نکردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha