• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402012915809
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

جلوی سنگ اندازی در پروژه کمربندی یاسوج گرفته شود

جلوی سنگ اندازی در پروژه کمربندی یاسوج گرفته شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد عملیات اجرایی پروژه احداث جاده کمربندی یاسوج بعلت همکاری نکردن و سنگ اندازی یکی از ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تعطیلی است.

بیش از ۱۲ سال از شروع پروژه چهارخطه کردن کمربندی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به جاده مرگ می‌گذرد، اما همچنان کار به کُندی پیش می‌رود و این ۱۴ کیلومتر جاده هموطنان زیادی را به کام مرگ کشانده است. به گفته پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ درصد تصادفات این استان در این مسیر اتفاق می‌افتد و بیشترین آمار مرگ و میر نیز مربوط به این چند کیلومتر است.

بخشی از این جاده آماده شده اما هنوز بخش زیادی از احداث این جاده با مشکلات و سنگ‌اندازی‌هایی مواجه است. از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا چهارده فروردین ماه ۱۴۰۲ بطور میانگین این کمربندی با ۱۸ هزار تردد جزو پر تردد آرین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

در سال گذشته نیز در پی همکاری نکردن ادارات خدمات‌رسان پروژه تعطیل شد که رسانه‌ها به این موضوع پرداختند نیز بارها به عدم همکاری‌ها پرداخته‌اند و تلاش زیادی برای فعالیت مجدد طرح صورت گرفت و هم‌ اکنون نیز این پروژه مهم بعلت سنگ‌اندازی‌ و همکاری نکردن اداره صنعت، معدن، تجارت استان در حال تعطیلی است.

جلوی سنگ اندازی در پروژه کمربندی یاسوج گرفته شود

گفتنی است پیمانکار این پروژه بر اساس نقشه اداره راه و شهرسازی، مواد و مصالح جاده را بجای اینکه در محیط زیست و منابع طبیعی تخلیه و رها کند و موجب خسارات به این بخش‌ها شود، به عنوان مواد بیس پروژه خود به کارخانه سنگ شکن می‌برد که با هماهنگی استانداری در حاشیه پروژه ایجاد کرده و از آن مصالح بیس‌ریزی را تهیه و دوباره به پروژه برمی گرداند اما این موضوع با ممانعت و شکایت اداره کل صنعت، معدن تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه شده است.

«سیدمهدی عدالت خواه»، پیمانکار پروژه چهارخطه کردن جاده کمربندی یاسوج در جمع خبرنگاران در این زمینه گفت: اگر قرار باشد یک کارشناس صنعت، معدن و تجارت استان اینگونه در پروژه سنگ‌اندازی کنند، پروژه را تعطیل می‌کنم.

وی افزود: من بر اساس نقشه خاکبرداری می‌کنم و در سنگ شکن از قبل پیش‌بینی شده مواد خام را وارد می‌کنم و مواد بیس‌ریزی را وارد پروژه می‌کنم. بنده مجوز سنگ‌شکن که نگرفته‌ام و فروشی ندارم که بخواهم عوارض پرداخت کنم و از انفال هم برداشت ندارم بلکه همان میزان مواد خاکی که طبق نقشه خاکبرداری می‌شود را برای خود پروژه استفاده می‌کنم.

جلوی سنگ اندازی در پروژه کمربندی یاسوج گرفته شود

عدالت خواه اظهارکرد: به جای اینکه مواد خاکبرداری شده را در طبیعت رها کنیم و چهره طبیعت بکر منطقه را زشت و نابسامان کنیم، و به محیط زیست و منابع طبیعی خسارت وارد شود، این مواد را به کارخانه سنگ‌شکن سیار انتقال می‌کنیم و بعنوان مصالح بیس در پروژه استفاده می‌شود.

پیمانکار این پروژه تصریح کرد: در صورتی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بخواهد که دخالت و مانع تراشی برای پروژه کند، مجبورم برخلاف میل باطنی پروژه را تعطیل کنم.

«کریم روزبهان»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: پیمانکار باید مجوز بگیرد و حقوق دولتی را پرداخت کند چراکه او از انفال برداشت دارد و باید قانون را رعایت کند.

وی افزود: علیه اقدام غیرقانونی پیمانکار پروژه کمربندی یاسوج تشکیل پرونده داده ایم و از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری این موضوع هستیم.

روزبهان اظهار کرد: هرمس بخواهد از معاون و رودخانه برداشت داشته باشد باید مجوز اخذ کرده و حقوق دولتی را پرداخت کند اما در رابطه با این پروژه درصورتی که خاکبرداری پروژه را در خود پروژه استفاده کند مشکلی ندارد و اگر در جایی دیگری استفاده کند با مشکل قانونی مواجه است.

جلوی سنگ اندازی در پروژه کمربندی یاسوج گرفته شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۴

بزارید جاده دو بانده شه این همه حادثه و تصادف ب وجود میاد