• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012714193
  • خبرنگار : 50039

فرماندار آزادشهر عنوان کرد:

تلاش همه جانبه برای تعریض جاده بین‌المللی خوش‌ییلاق

تلاش همه جانبه برای تعریض جاده بین‌المللی خوش‌ییلاق

ایسنا/گلستان فرماندار شهرستان آزادشهر از آغاز کار پیمانکاران در بخش‌های ترانشه‌برداری، تعریض، ساخت انبیه فنی و زیرسازی جاده خوش‌ییلاق خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه جاده بین‌المللی آزادشهر _ شاهرود بهسازی و تعریض می‌شود.

سیدجواد کریمی عصر امروز یک شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "خوش‌ییلاق" یکی از زیباترین جاده‌های البرز شرقی در شمال کشور است، اظهار کرد: این جاده بین‌المللی آزادشهر در استان گلستان را به شاهرود در استان سمنان متصل کرده و گردنه معروف خوش‌ییلاق به عنوان یکی از زیباترین گردنه‌های البرز در این مسیر کوهستانی واقع شده است.

وی با بیان اینکه عملیات تعریض و بهسازی جاده مذکور به صورت رسمی پس از سیلاب سال ۱۳۹۳ آغاز شد، ادامه داد: در آن سیلاب خسارت جدی به بخش‌هایی از این جاده وارد و اعتبار اولیه در آن سال رقمی معادل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

فرماندار آزادشهر جمع اعتبارات پروژه ملی بهسازی و تعریض جاده آزادشهر- شاهرود از سال ۱۳۹۳ به همراه رقم اختصاص یافته دور نخست سفر رئیس جمهور را ۸۶۲ میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه مجموع اعتبار مصوب این پروژه ملی در نخستین سفر دکتر ابراهیم رئیسی "رئیس جمهور" به استان گلستان در سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است، افزود: تاکنون حدود یک سوم کل رقم برآورد شده معادل ۷۵۳ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافته و هم اکنون کار پیمانکاران در بخش‌های ترانشه‌برداری، تعریض، ساخت انبیه فنی و زیرسازی آغاز شده است.

این مقام مسئول طول کل طرح مذکور را ۱۰۰ کیلومتر در دو استان گلستان و سمنان عنوان کرد و گفت: حدود ۵۷ کیلومتر از این جاده در حوزه جغرافیایی استان گلستان و الباقی در حوزه جغرافیایی سمنان است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه با پیش‌بینی اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال به طول ۳۰ کیلومتر هنوز آغاز نشده است، تصریح کرد: تملک زمین‌های کشاورزی و تداخل وجود تأسیسات از قبیل تیرهای برق، لوله‌های عبوری گاز و فیبر نوری از مشکلات پیش روی اجرای این پروژه مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha