• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402012311659
  • منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت

۹ خودرو جدید امسال وارد بازار می‌شود

۹ خودرو جدید امسال وارد بازار می‌شود

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برنامه‌ریزی خودروسازان بزرگ کشور برای افزایش تولید و اجرای گام دوم طرح تحولی خودرو که به دنبال اصلاح قیمت‌ها در سال جاری میسر خواهد شد، از عرضه ۹ خودروی جدید به بازار در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله توکلی لاهیجانی اظهار کرد: پس از چهار سال متوالی که تولید در حدود سالانه ۸۰۰ هزار دستگاه بود، قسمتی از خودروهای تولیدی هم در پارکینگ‌ها انباشته می‌شد و به‌صورت ناقص و غیرقابل عرضه به بازار بود، در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۹ درصدی، تولید بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه محقق شد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت افزود: در سال جاری قصد داریم رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم.

عرضه ۹ محصول جدید به بازار در سال جاری

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که ۹ محصول جدید به بازار عرضه کنیم بر این اساس همراه با ازسرگیری واردات و موازی با شفاف‌سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: همچنین افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت‌ها از طریق افزایش قیمت کارخانه، سبب حذف تقاضای کاذب در بازار خودرو و افزایش عرضه از طریق حذف زیان خودروسازان باشیم.

عدم طراحی و توسعه محصولات بومی، ریشه اصلی ناکارآمدی صنعت خودرو

این مسئول خودرویی با بیان اینکه در گام دوم که بسیار مهم‌تر است و هر بار صنعت خودروی کشور در همین گام متوقف مانده است، تصریح کرد: باید به ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور پرداخته شود که همانا عدم پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است.  امروز به دلیل عدم دانش بنیان شدن این صنعت، ابتکار عمل در محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به واسطه این وابستگی، جریان تولید خودروسازان داخلی مدام با فراز و فرود همراه است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت تاکید کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه بن سازه (پلتفرم‌های) بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است؛ گسترش گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز شد.  این موضوع در سال جاری هم توسط خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر دنبال می‌شود تا با اتکا به هم‌افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل بالا، ارزش افزوده، ثروت و اشتغال بیشتری از طریق این صنعت حیاتی در کشور ایجاد شود تا آنگاه در گام سوم بتوان با خلق مزیت‌های راهبردی داخلی به رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازارهای صادراتی دل بست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۴ ۰۱:۰۴

خود خودرو که فرقی نمی کنه فقط اسمش فرق کرده وگرنه فرق اطلس با کویک و تیبا یا فرق دنا با سمند یا سورن با سمند چیه ؟غیر اینکه پول کلان از مردم بگیرند میاد آخر نام خودرو یه پلاس یا اس میزارن میگن خودروی جدیده