• چهارشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402012311456
  • خبرنگار : 71129

نشست گروه ۷ در ژاپن ضد روسیه است

نشست گروه ۷ در ژاپن ضد روسیه است

وزرای خارجی کشورهای عضو گروه هفت در نشست آتی خود در ژاپن قرار است روسیه را بابت استفاده از اطلاعات غلط در کسب حمایت بین المللی در ارتباط با اقداماتش در اوکراین محکوم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در نشست وزرای خارجی گروه هفت در کاروئیزاوا، ژاپن آنها در بیانیه ای مشترک دولت روسیه را متهم می‌کنند که با استفاده از انتشار اطلاعات نادرست به دنبال کسب حمایت‌های بین المللی در ارتباط با اقداماتش در اوکراین است.

بر اساس پیش نویس بیانیه این وزرا، آنها قرار است اقدامات مسکو در اوکراین را بار دیگر محکوم کنند.

این سند به ویژه بر متهم کردن مسکو بابت استفاده از چنین اطلاعات نادرستی با هدف کسب حمایت درباره اقداماتش در اوکراین تمرکز دارد.

در نشست مذکور، حضار همچنین بار دیگر قرار است تمایل خود را درباره تداوم تحریم های ضد روسی و تحقق آن اعلام کنند.

کشورهای شرکت کننده در این نشست همچنین به دنبال این هستند که از کشورهای ثالث بخواهند تا ارسال سلاح به روسیه را متوقف کنند.

نشست وزرای گروه هفت شانزدهم تا هجدهم آوریل سال جاری میلادی در شهر کاروئیزاوا در استان ناگانو، ژاپن برگزار می‌شود.

در این بیانیه همچنین ذکر شده که وزرای گروه هفت نگرانی خود را بابت اوضاع در دریاهای چین جنوبی و شرقی ابراز کرده و مخالف هرگونه اقدام یکجانبه برای تغییر یکجانبه اجباری در وضعیت موجود هستند. همچنین آنها بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان نیز تاکید می‌کنند.

پس از بازداشت یک شهروند ژاپنی شاغل در یک شرکت داروسازی در ماه مارس ۲۰۲۳ توسط مقام‌های چینی، وزرای خارجی کشورهای عضو گروه هفت همچنین از چین می‌خواهند که مطابق با تعهدات خود تحت کنوانسیون وین در مورد روابط کنسولی عمل کند.

ژاپن در سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای گروه هفت را دارد و همچنین نشست گروه مذکور از ۱۹ تا ۲۲ مه در هیروشیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha