• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402012211045
  • خبرنگار : 50180

فروش مرغ گرم در کرمانشاه بالاتر از نرخ مصوب

فروش مرغ گرم در کرمانشاه بالاتر از نرخ مصوب

ایسنا/کرمانشاه قیمت مرغ گرم در کرمانشاه این روزها از قیمت مصوب ۶۳ هزار تومانی عبور کرده و با قیمتی بالاتر سر سفره خانواده‌ها می‌رود.

 روند افزایشی قیمت مرغ در کرمانشاه از اوایل سال آغاز شد و با وجود اینکه نباید مرغ با قیمت بیش از ۶۳ هزار تومان فروخته شود، اما قیمت‌ها در بازار کرمانشاه به مانند دیگر نقاط کشور به بیش از قیمت مصوبه افزایش یافته است.

مشاهدات خبرنگار ایسنا  نیز حاکی از آن است که در برخی محلات، مرغ گرم با قیمت کیلویی حدودا ۷۵ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

سیروس نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: این روزها تولید مرغ در استان کمی کاهش پیدا کرده و نوساناتی در عرضه آن در سطح استان به چشم می‌خورد که در تلاشیم این نوسانات را با عرضه مرغ منجمد در سطح گسترده حل کرده و اجازه ندهیم کمبود مرغ در بازار برای مردم استان ملموس باشد.

نوروزی کمبودهای موجود در بازار مرغ استان کرمانشاه را مقطعی عنوان کرد و افزود: این کمبودها در پی کم شدن جوجه ریزی در اسفند سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در حوزه تامین نهاده‌ها برای مرغداران بوجود آمد، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پایین بودن قیمت مرغ در چند ماه گذشته نسبت به قیمت مصوب نیز که سبب عدم جوجه ریزی برخی از واحدهای مرغداری شده بود، در کمبودهای فعلی عرضه مرغ در استان بی تاثیر نبوده است.

 وی در ادامه اشاره‌ای هم به میزان جوجه‌ریزی در اسفند ماه در استان کرمانشاه داشت و گفت: در اسفند ماه یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۵۰ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به ماه‌های معمول کاهش چشمگیری نداشته و کمبودهای بازار مرغ بیشتر به پراکنش عرضه بر می‌گردد که سبب شده در برخی هفته‌ها کمبود مرغ در استان بیشتر به چشم بیاید.

وی تاکید کرد: مشکل کمبود مرغ استان از نیمه اردیبهشت به بعد مرتفع خواهد شد.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha