• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402012210983
  • خبرنگار : 50026

تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در خراسان جنوبی؛

آغاز فصلی جدید از مشارکت مردم برای حفاظت از محیط زیست

آغاز فصلی جدید از مشارکت مردم برای حفاظت از محیط زیست

ایسنا/خراسان جنوبی نخستین گام تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در خراسان جنوبی برداشته شد.

اسدالله حاتمی، امروز سه شنبه ۲۲ فروردین در دیدار با قائم مقام مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی با هدف برنامه ریزی، بررسی و هم اندیشی به منظور تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در استان، گفت: حوزه محیط زیست، حوزه متنوع و گسترده‌ای بوده و در زمینه‌های مختلف از جمله انواع آلودگی‌ها، حفاظت و حراست از گونه‌های جانوری و گیاهی، تالاب ها و صنایع فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این موضوع که تمامی فعالیت محیط زیست در راستای سلامت جامعه است، افزود: با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت و گستردگی فعالیت‌های حوزه محیط زیست، متاسفانه حفاظت محیط زیست به تنهایی و با امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی اندک  نمی‌تواند به صورت دقیق و طبق استانداردهای موجود کار حفاظت و حراست از محیط زیست را انجام دهد لذا می‌طلبد تا بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی که کار حفاظت و حراست از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانسته و از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در جامعه جهت تحقق این امر مهم بهره برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به وجود خیرینی که در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین در استان می‌تواند کمک قابل توجهی به حوزه‌های مختلف محیط زیست کند.

حاتمی در خصوص زمینه‌های مشارکت و همکاری خیرین با محیط زیست به مواردی همچون حمایت از برنامه‌های پیشگیری، کنترل آلودگی‌های محیط زیست، حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های مختلف حفاظت از تنوع زیستی، حمایت از برنامه‌های آموزشی پژوهشی، کاربردی و دانش بنیان و فن آورانه در حوزه محیط زیست، حمایت از محیط بانان و همیاران محیط زیست، احداث، تکمیل و تجهیز واحدهای محیط بانی و مراکز تحقیقاتی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، حمایت از موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با راه اندازی مجمع خیرین محیط زیست در استان فصل جدیدی از مشارکت‌های همگانی در حفاظت و حراست از مواهب الهی در استان رقم خورد.

یعقوبی، قائم مقام مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه محیط زیست استان انجام می‌شود، گفت: با توجه فعالیت‌های گسترده‌ای که در حوزه محیط زیست انجام می‌شود و با توجه به اینکه تمام این فعالیت‌ها در راستای سلامت مخلوقات در حال انجام است به طور حتم خیرین هم به این موضوع واقف بوده و با توجه به اینکه کلیه فعالیت خیرین عام المنفعه و در راستای کمک به جامعه بوده و قطعا از هر گونه همراهی و همکاری در این راستا دریغ نخواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع آموزش در حوزه محیط زیست، یادآور شد: بحث آموزش و فرهنگ سازی مباحث محیط زیست به آحاد جامعه از اولویت‌ها بوده و در این خصوص خیرین نیز به عنوان بازویی توانمند در بحث آموزش کنار شما خواهند بود.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد تا به محض ابلاغ شیوه نامه و اساس نامه نهایی تشکیل مجمع خیرین محیط زیست از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، جلسه‌ای با حضور تمامی خیرین استان برگزار و تصمیم نهایی و تشکیل مجمع در آن جلسه تصویب و نهایی شود.   

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha