• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402012210582
  • خبرنگار : 50599

معاون استاندار:

راه فنوج به تنگ سرحه لاشار مشکل اعتبار ندارد و امسال تکمیل می شود

راه فنوج به تنگ سرحه لاشار مشکل اعتبار ندارد و امسال تکمیل می شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال یکی از پروژه های مهم و ضروری استان، تکمیل هر چه سریعتر 35 کیلومتر راه فرعی کُلدر بین فنوج و تنگ سرحه لاشار است که با پیگیری ها و گزارش های ارائه شده، از لحاظ تأمین منابع مالی نیز احداث این پروژه مشکلی نخواهد داشت.

منصور بیجار در جلسه راهبری و برنامه ریزی شهرستان فنوج اظهار کرد: اجرای راه فرعی بین شهرستان فنوج و لاشار از اولویت های اجرایی امسال است و در مسیر این راه فرعی حدود سه دستگاه پل بزرگ، بیش از 400 آبرو و تعدادی ابنیه فنی نیمه تمام وجود دارد که قرار است اجرای این پروژه در 2 فاز و 2 قطعه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان فنوج برای خارج شدن از بن بست نیازمند اتصال به جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر در محدوده تنگ سرحه است، این مهم مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته و با اختصاص اعتبار لازم بزودی تکمیل و آسفالت و موجب توسعه و آبادانی این شهرستان می شود.

وی بیان کرد: شهرستان فنوج از نظر شاخص های توسعه‌ای، امکانات رفاهی و دولتی از محروم ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان و حتی کشور است که از بی آبی، نبود اینترنت پرسرعت در روستاها، خاکی بودن راههای روستایی و معابر شهری، عدم اجرای طرح هادی، نبود سوخت، کمبود سهمیه گازمایع و نفت سفید، فضاهای آموزشی، بهداشتی و درمانی و کمبود جایگاه سوخت شدیدا رنج می برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فنوج با گذشت حدود ۱۰ سال از ارتقا به شهرستان همچنان از محروم ترین مناطق بوده و برای ارتقای شاخص ها نیازمند توجه بیشتر مسوولان استانی و کشوری است.

سرپرست فرمانداری فنوج نیز اظهار کرد: دولت با آسفالت 35 کیلومتر راه فنوج به تنگ سرحه می تواند توسعه منطقه را رقم بزند چرا که این کار علاوه برخارج شدن از بن بست، سبب کاهش مشکلات و به حداقل رسیدن گرفتاریهای روزمره و هموار شدن مسیر توسعه و آبادانی این شهرستان می‌شود.  

محمدیونس حقانی افزود: شهرستان فنوج با ۶۲ هزار نفر جمعیت و ۱۴۹ روستا، ۹۴ روستای آن فاقد شبکه آبرسانی، ۵۷۷ کیلومتر راه روستایی خاکی است و طرح هادی در ۸۸ روستا اجرا نشده است.

وی ادامه داد: ۸۳ روستا نیازمند اینترنت پرسرعت، احداث زمین چمن مصنوعی در ۴۲ روستا و آسفالت حداقل ۶۵ کیلومتر کوچه و خیابان در شهرهای فنوج و شهر کتیچ از ضرورتهاست. 

در این جلسه یکی دیگر از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی قرار گرفت تأمین منابع آبی برای مجتمع های مرغداری و شهرک های کشاورزی در شهرستان فنوج بود که فرماندار این شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از نیازهای حوزه و استماع دیدگاه و نظرات مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط، تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha