• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402012009552

برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) ویژه لیالی قدر

برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) ویژه لیالی قدر

ایسنا/فارس آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در لیالی قدر با برگزاری برنامه‌های مختلف نظیر تلاوت قرآن، سخنرانی و قرائت ادعیه، میزبان زائران و مجاوران این بارگاه معنوی خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر در تشریح برنامه‌های لیالی قدر آن آستان مقدس، گفت: امروز یکشنبه ۲۰ فروردین و در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه توسط حاج مهدی سروری قرائت خواهد شد و از ساعت 23 و 30 دقیقه حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول بینازاده به ایراد سخن می پردازد، دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت 10 دقیقه بامداد دوشنبه 21 فروردین قرائت خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حجت الله طلایی ادامه داد: شامگاه سه شنبه ۲۲ فروردین و ۲۱ رمضان که مصادف با شب شهادت امیر مومنان حضرت علی علیه السلام است، سیدمحسن بنی فاطمه از ساعت 21 و 15 دقیقه ضمن قرائت دعای جوشن کبیر، در رثای شهادت مولای متقیان، مرثیه سرایی می کند و در ادامه آیت الله دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به ایراد سخن خواهد پرداخت و پس از آن، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از ساعت 10 دقیقه بامداد چهارشنبه آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر گفت: پنجشنبه ۲۴ فروردین و همزمان با شب قدر ۲۳ ماه مبارک رمضان، مراسم ترتیل خوانی سوره‌های مبارکه روم، عنکبوت و دخان از ساعت 20 و 30 دقیقه با نوای برادر مهدی کشاورز برگزار می شود. قرائت دعای جوشن کبیر از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه توسط حاج عباس حیدرزاده و برنامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مظاهر حسینی از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود و ساعت 24 قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج امیر عارف انجام می‌شود.

طلایی یکی از برنامه‌های لیالی قدر را "مشق قدر" ذکر و اضافه کرد: همزمان با شب قدر بیست و سوم ماه مبارک رمضان، مراسم معنوی خوشنویسی کلام‌الله مجید و سخنان گهربار مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس، در دارالقرآن آستان مقدس حضرت شاهچراغ علیه السلام، برگزار خواهد شد.

به گفته معاون آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، حکاکی صلواتی بر روی نگین انگشتری، برپایی ایستگاه های صلواتی و میزهای مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در صحن های حرم مطهر و اجرای ویژه برنامه های متنوع برای کودکان و نونهالان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در لیالی قدر در این بارگاه منور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha