• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402011908319
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس تأمین اجتماعی اردستان:

رشد ۱ درصدی بیمه‌شدگان اجباری در اردستان

رشد ۱ درصدی بیمه‌شدگان اجباری در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان گفت: در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آمار بیمه شده اجباری شهرستان ۷۵۷۴ نفر بوده است که در مقایسه با بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ که تعداد ۷۵۰۵ نفر بود، افزایش ۱ درصدی بیمه‌شدگان اجباری را نشان می‌دهد.

علیرضا تاجرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با حمایت‌های مدیران استان و شهرستان و همت مضاعف و تلاش‌های همکاران بنده در تأمین اجتماعی شعبه اردستان، طی آخرین ارزیابی عملکرد انجام شده توسط اداره کل استان، این شعبه در بین ۴۴ شعبه استان اصفهان رتبه سوم و در بین شعب هم‌تراز، رتبه اول را کسب کرده است.

وی با اشاره به برخی خدمات تأمین اجتماعی شعبه اردستان در سال گذشته، افزود: به مناسبت‌های مختلف ارائه خدمات در قالب میز خدمت بیمه‌ای و درمانی در محل کارگاه‌های صنعتی شهرستان و همچنین دوره‌های آموزشی و تعاملی ویژه کارفرمایان و دفاتر خدمات رایانه سطح شهرستان را اجرا کردیم که بسیار مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفت.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان با اشاره به آمار بیمه‌شدگان اجباری شهرستان در یک سال گذشته، گفت: علیرغم شرایط خاص اقتصادی کشور با تلاش مجموعه مسئولان شهرستان اردستان در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ آمار بیمه‌شده اجباری شهرستان ۷۵۷۴ نفر بوده است که در مقایسه با سال گذشته آن که ۷۵۰۵ بود افزایش ۱ درصدی بیمه‌شدگان اجباری را نشان می‌دهد.

تاجرزاده منظور از بیمه‌شدگان اجباری را بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و مؤسسات غیردولتی و بعضاً دولتی عنوان کرد و گفت: این آمار فارغ از تعداد بیمه‌شدگان خاص اعم از اختیاری، مشاغل آزاد، خادمان مساجد، رانندگان و قالی‌بافان و... است.

وی با بیان اینکه اکنون ۳۱۵۰۰ نفر از مردم شهرستان اردستان که حدود ۷۴ درصد جمعیت شهرستان هستند از خدمات تأمین اجتماعی بهره‌مند ‌می‌شوند، گفت: شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان سال گذشته ۱۵۷ میلیارد تومان در قالب حمایت‌های بلندمدت شامل حقوق بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان پرداخت کرده است.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان اضافه کرد: همچنین این شعبه در یک سال گذشته بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حمایت‌های کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، ایام بیکاری، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه مجلس ترحیم و کمک هزینه وسایل پزشکی پرداخت کرده است.

تاجرزاده توسعه خدمات غیرحضوری و پاسخگویی شبانه‌روزی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری، اجرای افزایش مدت مرخصی ایام بارداری بیمه‌شدگان مشمول از ۶ ماه به ۹ ماه، استرداد ۲ درصد درمان مستمری‌بگیران جانباز، ‌افزایش سهم مساعدت سازمان در حق بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران به میزان ۵۰ درصد، افزایش تعرفه برخی حمایت‌های کوتاه مدت مانند وسایل کمک پزشکی را از دیگر خدمات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha