• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402011808000
  • خبرنگار : 50201

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس تاکید کرد

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی در مدیریت سواحل

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی در مدیریت سواحل

ایسنا/مازندران نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در مدیریت سواحل باید خیلی مراقب بود و کار فرهنگی با برنامه داشت زیرا از زمانی که برچسب فرهنگ برداشته شد بسیاری از مولفه‌ها دچار تزلزل شدند.

محمدعلی محسنی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب‌ها و تضییع نشدن حق مردم باید برنامه داشت، اظهار کرد: در خصوص آنچه به عنوان ساخت و ساز غیر مجاز مطرح می‌شود چیزی که مُر قانون است و آنچه در جامعه روی می‌دهد در برخی جاها متفاوت است.

وی افزود: در زمان اجرای قوانین در مواجه با ساخت و ساز غیر مجاز باید تفاوتی بین کسی که خانه چندم آن است و در رفاه کامل قرار دارد با کسی که از محل یک دکه کوچک امرار معاش می‌کند تا از آسیب‌های اجتماعی در امان باشد تفاوتی قائل شد باید به این فکر کرد که آیا با اعمال تخریب این موضوع آسیب‌های اجتماعی را دامن می‌زند و یا امنیت را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس بر توجه به اقتصاد مردم تاکید کرد و گفت: در مدیریت سواحل باید خیلی مراقب بود و کار فرهنگی با برنامه داشت زیرا از زمانی که برچسب فرهنگ برداشته شد بسیاری از مولفه‌ها دچار تزلزل شدند.

جذب سرمایه گذار در غرب مازندران

محسنی بندپی بر جذب سرمایه گذاران در منطقه تاکید کرد و ادامه داد: تا زمانی که اشتغال جوانان را حل نکنیم بسیاری از مشکلات برطرف نخواهد شد؛ اشتغال باید پایدار باشد نه آمار کاغذی!

وی از روشن شدن مشعل گاز روستاهای محور طویر ناتر در چند ماه آینده خبر داد و یادآور شد: اختصاص ۶۰ درصد بودجه شرکت گاز مازندران به پروژه‌های گازرسانی غرب استان به ویژه مناطق کوهستانی حوزه انتخابیه اتفاق بزرگی بوده است.

 این نماینده مجلس از اجرای گازرسانی به روستاهای بیجدنو، فشکور، خارس ومرس تا تیرماه خبر داد و خاطرنشان کرد: گازرسانی به دلیر و الیت در بخش مرزن آباد از ناتر به صرفه‌تر است همچنین پروژه گازرسانی به روستاهای محور کندوان در حال مطالعه کارشناسی است.

محسنی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۱۱ روستای دهستان بخش مرزن آباد گازدار می‌شوند، تصریح کرد: از اوایل خرداد کلنگ زنی پروژه گازرسانی به محور میجلار – پنجک انجام می‌شود.

نقش مهم رسانه‌ها در امیدآفرینی به جامعه

در ادامه علی قاسمی فرماندار چالوس با اشاره به نقش مهم رسانه در امید آفرینی در جامعه، گفت: برخی‌ها چوب لای چرخ موتور دولت می‌گذارند و برخی نیز در فضای مجازی بدون مطالعه قصد ایجاد ناامیدی در بین مردم را دارند.

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی در مدیریت سواحل

وی خطاب به رسانه‌هایی که انصاف را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: تعداد زیادی از رسانه‌ها در منطقه در این میان همراه و همانند مدیران دغدغه‌مند هستند و حتی گاهی جلوتر از مدیران قرار دارند و پیگیر مطالبات مردم می‌شوند.

فرماندار چالوس با بیان اینکه رسانه در بستر سازی و آگاهی بخشی، متقاعد سازی و هم افزایی نقش مهمی دارد، افزود: اداره فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی باید این خبرنگاران دغدغه مند را مورد حمایت قرار دهد.

قاسمی بر جهاد تبیین در مورد عملکرد دولت از سوی مدیران دستگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: رئیس یک اداره باید خبرنگاران را با جهاد تبیین در مورد عملکرد اداره خود در جریان انچه اقدام شده است قرار دهد.

قاسمی بر اقدامات مهمی که در راستای پاکسازی جاده‌های شهرستان از زباله انجام شده است اشاره کرد و گفت: امسال همه جاده‌های این شهرستان اعم از کندوان و سایر محورها متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و از این به بعد ستاد دائمی تسهیلات سفر در شهرستان تشکیل خواد شد.

وی در ادامه بر ضرروت برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌هایی همچون برق و آب نباید به هیچ عنوان خلاف قاعده و قانون به کسی امتیاز آب و برق دهند.

اتمام حجت با مدیران کم کار

سپس حجت الاسلام خسرو غلام یزدانی دادستان چالوس نیز با تاکید بر حفظ حقوق بیت‌المال‌، گفت: برخی مدیران با اقداماتی که انجام می دهند بیت المال را  همانند جذب نیروی سفارشی و خارج از قانون در اختیار اشخاص خاص قرار می‌دهند و یا با قراردادن عرصه خارج از چارچوب در اختیار افراد، حق دیگران را  تضییع می‌کنند.

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی در مدیریت سواحل

وی با تاکید بر اینکه ترک فعل برخی از مدیران آنقدر واضح است که امسال به صورت جدی در دستور کار ما قرار می‌گیرد، افزود: قانون گذار برای حفظ بیت المال تکلیفی را قرار داده است همانند حریم راه‌ها که اگر کسی تجاوز کند باید برخورد کند و در کوتاه‌ترین زمان اجرایی شود.

دادستان چالوس با تاکید بر اینکه هر مدیری به وظیفه خود عمل نکند با وی برخورد جدی صورت می‌گیرد و این موضوع امسال در برنامه من است، تصریح کرد:  شمای مدیر مکلف هستید با متخلفان برخورد کنید و از دادستان، نیرو بخواهید نه اینکه توپ را در زمین دادستانی بیندازید.

حجت الاسلام غلام یزدانی، متذکر شد: تجاوز به عرصه ملی، ساخت و ساز در حریم راه و رودخانه، ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی خلاف است و بر اساس قانون خود مدیر باید برخود کند.

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی در مدیریت سواحل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha