• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402011807987
  • خبرنگار : 50491

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان خبر داد؛

گرگان پربازدیدترین شهرستان گلستان در نوروز/ بازدید از جاذبه‌های طبیعی در صدر

گرگان پربازدیدترین شهرستان گلستان در نوروز/ بازدید از جاذبه‌های طبیعی در صدر

ایسنا/گلستان سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: در ایام طرح نوروزی ستاد اجرایی خدمات سفر، بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گرگان به ثبت رسید که بر اساس این آمار گرگان پربازدیدترین شهرستان نوروز ۱۴۰۲ بود. 

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، مسعود زیارتی با تشریح آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی ۱۴۰۲ در شهرستان گرگان اظهار کرد: امسال ثبت آمار گردشگران نوروزی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد که از این تاریخ تا پایان روز سیزدهم فروردین دو میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۹۰ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی شهرستان گرگان به ثبت رسیده است. 

وی افزود: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است. 

 سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اضافه کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌ میلیون و ۹۶۰هزار و ۲۰۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی گرگان بوده است.

زیارتی با اعلام اینکه ۲۴هزار و ۷۴۷ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری شهرستان به ثبت رسید، بیان کرد: ۲۰۱هزار و ۶۳۵ نفر نیز از اماکن تاریخی گرگان بازدید کردند، همچنین در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۷۵ نفر از اماکن مذهبی گرگان بازدید کردند و سهم موزه‌های این شهرستان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز پنج هزار و ۱۴۹ بازدید بود. 

 سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در ادامه گفت: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد ۱۳۵هزار و ۲۳۸ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری شهرستان گرگان به ثبت رسید.

وی با اشاره به این‌که در این مدت ۶۵هزار و ۶۱۰ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی شهرستان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی این شهرستان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح شهرستان با ۱۵هزار و ۹۳۸ نفر شب اقامت است.

به گفته زیارتی؛ هتل‌ها با ۱۳هزار و ۶۷۷ نفر، خانه مسافرها با ۱۲هزار و ۷۶۲ نفر، هتل‌آپارتمان‌ها با ۷هزار و ۶۴۲ نفر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی با ۷هزار و ۶۰۴ نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی در شهرستان گرگان را به خود اختصاص دادند. 

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری همچنین ۵۷ هزار و ۳۱۷ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و ۱۲هزار و ۵۰۱ نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری شهرستان گرگان را برای اقامت انتخاب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha