• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402011506566
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان:

تشکل‌های کارگری نقش اساسی در بهره‌وری و رشد تولید دارند

تشکل‌های کارگری نقش اساسی در بهره‌وری و رشد تولید دارند

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یکی از مهمترین نقش کلیدی و اساسی وجود تشکل‌های کارگری در واحدهای اقتصادی بهره‌وری و رشد تولید است.

علی جهانی در دیدار اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار لرستان که امروز ۱۵ فروردین‌ماه در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تشکلات کارگری به‌واسطه ارتباط مستقیم با کارگر و کارفرمایان در بنگاه‌های  تولیدی  با جلوگیری از موانع و مشکلات نقش مهمی در تولید دارند، اظهار کرد: یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شرکای اجتماعی وزارت کار تشکلات کارگری هستند که امسال در جهت مهار تورم و رشد تولید می‌توانند زمینه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را فراهم کنند.

وی به تعامل و همکاری بیشتر شوراهای اسلامی کار و تشکلات کارگری با کارفرمایان و واحدهای تولیدی تأکید کرد و افزود : تشکیلات کارگری و کارفرمایی به‌عنوان بازوان دولت نقش با یک روحیه سه‌جانبه گرایی می‌تواند در توسعه کار و تولید تأثیرگذار باشد و وضعیت موجود اقتصادی را بهبود ببخشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: ۶۵ تشکل کارفرمایی و ۲۷۰ تشکل کارگری و ۳۰ شورای اسلامی کار در استان به ثبت رسیده که در واحدهای اقتصادی یکی از شرکای اجتماعی این اداره کل مشغول فعالیت هستند.

جهانی به توانمندسازی و ایجاد بسترهای لازم به‌منظور آشنایی تشکل‌های کارگری با قوانین کار با هدف ارتقا سطح آگاهی کاری و اجتماعی اشاره کرد و گفت : همه‌ساله دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله قانون کار و قانون تشکلات کارگری و کارفرمایی ویژه این تشکل‌ها برگزار می‌شود که در سال گذشته ۱۵۰۰ نفر ساعت آموزش دوره مختلف در واحدهای اقتصادی استان برگزار شد.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار اعضای هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار لرستان به برخی مسائل و مشکلات تشکلات کارگری استان پرداختند و نقطه نظرات خود را در جهت همکاری و تعامل بیشتر با این اداره کل در جهت رونق تولید و کاهش مشکلات کارگری مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha