• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402011506206
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان:

بهره‌مندی بیش از ۷۸ هزار مازندرانی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دولتی و آزاد

بهره‌مندی بیش از ۷۸ هزار مازندرانی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دولتی و آزاد

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از ارائه آموزش های مهارتی به ۷۸ هزار و ۴۹۳ نفر در بخش‌های دولتی و آزاد طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سید حسین درویشی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق اظهار کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می‌کند.

درویشی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه جوامع در اختیار سرمایه‌های انسانی صاحب مهارت است، اضافه کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده‌دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی است، بلکه از طریق فرآهم کردن بستر خود اشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می‌کند.

وی با ارائه آماری درباره عملکرد سال گذشته در بخش دولتی افزود: در سال گذشته ۲۰ مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای دولتی به همراه ۱۷۶ کارگاه و ۲۱۹ مربی به ارائه خدمات آموزشی پرداختند که ماحصل فعالیت این بخش برای ۱۹ گروه هدف، آموزش ۳۱ هزار و ۲۴۶ نفر بود.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران از عملکرد آموزشی آموزشگاه‌های آزاد استان در سال ۱۴۰۱ یاد و اظهار کرد: در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۴۷ نفر از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای توسط آموزشگاه‌های آزاد استان بهره‌مند شدند که سهم آموزش رشته‌های فناورانه ۴۲۲۰ نفر در بخش‌های صنایع دریایی، فرهنگی، آموزش گیاهان دارویی، بهداشت و زیست فناوری بود.

بهره‌مندی بیش از ۷۸ هزار مازندرانی از آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای دولتی و آزاد

درویشی به گسترش آموزشگاه های آزاد در سال گذشته اشاره و بیان کرد: نظر به تاکید دولت سیزدهم به صدور مجوزهای کسب و کار در کمترین زمان، تعداد آموزشگاه‌های آزاد استان به ۱۷۲۱ موسسه افزایش پیدا کرد که نسبت به زمان مشابه خود در گذشته با رشد ۵۴ درصدی روبرو بود.

وی با اشاره به اینکه گواهینامه‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای از اعتبار جهانی برخوردار بوده و یکی از اسناد ارزشمند جهت ایجاد کسب‌وکار و دریافت تسهیلات در کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس ۷۲ هزار و ۸۵۶ نفر در سال گذشته با حضور در آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای به صورت حضوری و آنلاین شرکت نمودند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران در خاتمه گفت: بیش از ۸۰ درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند و این موضوع یکی از مشکلات عمده بازار کار کشور است که نیاز است مهارت آموزی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود چراکه مهارت و فناوری یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه اقتصاد پایدار در کشور به‌ شمار می‌رود؛ به همین منظور آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد در بهبود فضای کسب و کار در جامعه به عهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha