• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402011505928
  • خبرنگار : 71129

نبنزیا: روسیه کسی را با سلاح اتمی تهدید نمی‌کند

نبنزیا: روسیه کسی را با سلاح اتمی تهدید نمی‌کند

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، مسکو هیچ‌کس را با سلاح اتمی تهدید نمی‌کند و اتهامات وارده بخشی از پروپاگاندای غربی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: درباره جنگ اتمی نیز باید بگویم که دستکم ما خواهان چنین جنگی نیستیم. ما با جنگ اتمی کسی را تهدید نمی‌کنیم. تمامی این روایت‌ها که روسیه جهان را با تسلیحات اتمی تهدید می‌کند بخشی از پروپاگاندای غربی هستند.

این دیپلمات ارشد روسی در سازمان ملل همچنین در ادامه گفت: ما مدت‌هاست که دائما می‌گوییم دکترین نظامی ما استفاده از سلاح اتمی نیست.

وی افزود، مسکو آماده نشست احتمالی بین سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، وزرای خارجی روسیه و آمریکا در مقر سازمان ملل و در جریان نشست وزرای حارجی در این نهاد بین‌المللی در بازه زمانی ۲۴ و ۲۵ آوریل سال جاری میلادی است اگر که دولت واشنگتن تمایل خود را برای چنین دیداری اعلام کند.

نبنزیا در یک نشست خبری خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم که برگزاری چنین نشستی به دو فاکتور وابسته است. نخست اینکه بلینکن در آن بازه زمانی در چه مکانی باشد و آیا تمایل داشته باشد با وزیر خارجه روسیه دیدار کند یا خیر.

این مقام ارشد روسی گفت، طرف روس هرگز از برگزاری چنین نشست‌هایی با افرادی که خواهان آن هستند، فراری نیست. اگر چنین دیداری درخواست شود، حدس می‌زنم که لاوروف آماده است تا با بلینکن دیدار کند.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت، بخشی از توافق غلات با اوکراین و با میانجی‌گری ترکیه و سازمان ملل هنوز عملی نشده است. بر اساس این تفاهم نامه ما هنوز یک مورد غلات هم صادر نکرده‌ایم.
این توافق که در ژوئیه سال گذشته میلادی نهایی شد، به دولت کی‌یف اجازه می‌دهد تا تولیدات کشاورزی خود را از طریق دریای سیاه و یک کریدور بشردوستانه و در ازای ورود محصولات کشاورزی و کودهای روسی به بازارهای جهانی منتقل کند.
سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین ادامه داد، ورود برخی از کودهای کشاورزی روسی به بنادر اروپایی ممنوع است و مسکو پیشنهاد داده که آنها را به کشورهای در حال توسعه و بدون عوارض گمرکی بدهد.
نبنزیا گفت: از مجموع نزدیک به ۳۰۰ هزار تن کود، تنها ۳۰ هزار تن در یکی از این بنادر تخلیه شده است. نمی‌توانم آینده توافق غلات را پیش بینی کنم. مسکو یک نقطه عطف را در تحقق این توافق انتظار دارد.
مسکو بارها نگرانی خود را بابت مشکلات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی خود بر اساس این توافق اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha