• دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402010702723
  • خبرنگار : 71415

لاوروف: خودمان درباره آینده روابط با غرب تصمیم می‌گیریم

لاوروف: خودمان درباره آینده روابط با غرب تصمیم می‌گیریم

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، کشورش طبق شرایط خودش درباره چشم انداز تعامل با کشورهای غربی تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای عنوان کرد، کشورش چشم اندازهای مربوط به تعامل در آینده با کشورهای غربی را طبق شرایط خودش و هر زمان رهبران آنها هوشیار شوند، تعیین خواهد کرد.

لاوروف در سخنرانی در یک نشست هیات امنای صندوق دیپلماسی عمومی آلکساندر گورچاکوف اظهار کرد: ما هر زمان که آنها (رهبران غربی) هوشیار شوند موضعمان درباره چشم اندازهای روابط در آینده را تعیین خواهیم کرد. اما ما البته خودمان و بر مبنای شرایط خودمان در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

این دیپلمات ارشد خاطر نشان کرد: ما به رغم کارزاری کثیف که برای کنار گذاشتن هر چیز مرتبط با روسیه به راه افتاده، همچنان دوستان زیادی در جهان از جمله در غرب داریم. ما می‌دانیم که آنها کشور چند ملیتی ما را، فرهنگ روسی ما را دوست داشته و در ارزشهای خانوادگی و اخلاقی سنتی که ما از آنها حمایت می‌کنیم شریک هستند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز 27 مارس (دوشنبه) اظهار داشت غرب جمعی تلاش‌های بزرگی برای منزوی کردن روسیه انجام داده، اما این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده و نتیجه دلخواه را برای کشورهای غربی ببار نیاورده است.

لاوروف گفت: "علیرغم تلاش های بزرگ و همه‌جانبه دشمنان ما، تلاش آنها برای منزوی ساختن روسیه در عرصه بین‌المللی ناکام مانده است. این موضوع نمایندگان محافل حاکم کشورهای غیردوست را به بروکسیسم انداخته و آنها دندانهای خود را به علت این شکست روی هم فشار می دهند ولی خودشان این امر را قبول دارند. دنیای مدرن چند قطبی است و کمتر کسی می خواهد برای منافع کلانشهرهای سابق "خودش را به آتش بزند" و منافع ملی خود را قربانی کند.

او افزود: بنابراین، کاملاً طبیعی است که حدود سه چهارم کشورهای جهان به تحریم‌های ضد روسیه نپیوستند. همه این کشورها علی‌رغم فشارها، شانتاژ و تهدیدهای بی‌سابقه کشورهای غرب جمعی، موضعی متعادل و متوازن در قبال اوضاع اوکراین و اطراف آن اتخاذ کرده‌اند.

به گفته لاوروف، کشورهایی که به تحریم‌ها نپیوسته‌اند، روسیه را یک شریک قابل پیش‌بینی و قابل اعتماد می‌بینند که آماده تعامل با آنها بر اساس اصول برابری و در نظر گرفتن منافع متقابل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha