• دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402010702429
  • خبرنگار : 50547

فرماندار نکا مطرح کرد

تحقق شعار سال با احیای واحدهای تولیدی راکد در نکا

تحقق شعار سال با احیای واحدهای تولیدی راکد در نکا

ایسنا/مازندران فرماندار نکا با اشاره به ظرفیت‌های موجود تولیدی در این شهرستان، گفت: شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، احیای واحدهای تولیدی راکد، داشتن برنامه‌های اجرایی برای صادرات کالاها و محصولات تولیدی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موجب تحقق شعار سال می‌شود.

عبدالرضا بابایی، شامگاه یکشنبه ۵ فروردین جاری در جلسه شورای اداری با بیان اینکه در سال گذشته با اعتبارات بیش از یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی پروژه انجام شد، گفت: حدود ۱۳۰ میلیارد تومان در هفته دولت، ۴۵۰ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر، ۳۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای طرح اضطراری آب رسانی به شرق استان در محل سد گلورد اختصاص یافت.

وی به اهمیت شعار سال که توسط رهبری مطرح می‌شود اشاره کرد و افزود: شعار "مهارتورم و رشد تولید" تأکید بر خودکفایی، ایجاد اشتغال، رونق و افزایش تولید کالای ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و توسعه اقتصادی دارد که توسط مسئولان باید به درستی اجرا شود.

فرماندار نکا یکی از اقدامات مهم دولت در سال گذشته را تسهیل در روند صدور مجوز برای کارفرمایان و سرمایه گذاران برای ورود به عرصه تولید دانست و اظهار کرد: یکی از موانع تولید، بی ثباتی نرخ ارز بوده و اشاره مستقیم مقام معظم رهبری در شعار امسال مُهر تایید بر تلاش همه جانبه برای مهار تورم و ایجاد ثبات در نرخ ارز است.

این مسئول مالیات بر بازارهای غیر مولد و معافیت مالیاتی برای مجموعه‌های تولیدی را یکی از عوامل مؤثر در افزایش تولید عنوان کرد.

بابایی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی در ادارات مختلف شهرستان مانند صمت، بهداشت، اصناف و دیگر موارد موظف به کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بی رویه تورم هستند، تصریح کرد: فرمانداری به صورت محسوس و نامحسوس بر بازار نظارت دارد.

بابایی با تاکید بر اینکه شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری، احیای واحدهای تولیدی راکد، داشتن برنامه‌های اجرایی برای صادرات کالاها و محصولات تولیدی، حمایت از شرکت‌ها و برنامه‌های دانش بنیان از موضوعاتی است که در اجرای شعار سال موثر است، خاطرنشان کرد: تأمین مستمر اقلام اساسی و مورد نیاز در شهرستان، پاکسازی حریم جاده‌ها و رودخانه‌ها، پیگیری و حل معضل ترافیک در مسیرهای شهری و بین شهری از مواردی است که باید توسط رؤسای ادارات به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد.

وی تسهیل در دریافت وام و راهنمایی درست مراجعه کنندگان بار مشکلات قشر ضعیف جامعه را کم می‌کند، گفت: ارائه تسهیلات بانکی از وظایف اصلی بانک‌ها است.

فرماندار نکا ادامه داد: ایجاد بازار دائمی با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای تولید کنندگان مختلف و فروش محصولات آنها از دیگر برنامه‌های مهم شهرستان است؛ رؤسای شهرستانی علاوه بر اینکه در تامین نیازهای فرهنگی شهرستان تلاش می‌کنند باید در تأمین اعتبارات و آب شرب و کشاورزی شهرستان نکا توجه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha