• جمعه / ۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402010401268
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بازرسی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان:

دو روز آینده آمار تردد در استان اصفهان به اوج می‌رسد

دو روز آینده آمار تردد در استان اصفهان به اوج می‌رسد

ایسنا/اصفهان رئیس بازرسی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: آمار تصادفات محورهای شهرستان اردستان نگران کننده است، زیرا آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی نوروز در اردستان، آمار تصادفات استان و حتی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

محمد حق پرست در شورای ترافیک شهرستان اردستان، اظهار کرد: پلیس راه استان اصفهان از روند رو به رشد آمار تصادفات در محورهای شهرستان اردستان نگران است زیرا آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی نوروز در اردستان، آمار تصادفات استان و حتی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه از مسئولان شهرستان اردستان تقاضا داریم پلیس راهور را برای کنترل آمار تصادفات در حوزه استحفاظی منطقه خود یاری کنند، افزود: مطمئنا بسیاری از تصادفات قابل پیشگیری هستند؛ به شرطی که همه مسئولان همکاری خوبی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس بازرسی پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای اردستان در محورهای شهرستان رضایت بخش است، ولی امکانات این اداره به تنهایی جواب گوی حجم ترددها را نمی‌دهد و درخواست داریم مابقی ادارات نیز همکاری فعال تری داشته باشند.

حق پرست با اشاره به آغاز موج اول برگشت مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: در دو روز آینده آمار تردد وسایل نقلیه در سطح استان به اوج خود می‌رسد و با توجه به اینکه بیشترین آمار علت تصادفات در روزهای گذشته در شهرستان اردستان واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است، می‌طلبد با اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی مانند ایستگاه سلامت و طرح توقف حرکت خودرو تا حد زیادی از حوادث رانندگی جلوگیری شود.

زیرساخت جاده های اردستان قابل قبول نیست

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان اردستان، گفت: مصوبات خوبی در جلسات شورای ترافیک شهرستان هماهنگ می‌شود ولی در اجرای آن برخی دستگاه‌ها کوتاهی می‌کنند که امروز منجر به این موضوع شده که آمار تصادفات اردستان به عنوان یک معضل کشوری مطرح شود.

سرهنگ مصطفی صادق‌زاده با بیان اینکه گاهی مواقع کوتاهی برخی از دستگاه‌ها باعث اتفاقات تلخ جبران ناپذیر می‌شود، گفت: متاسفانه زیرساخت جاده‌های اردستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و علیرغم تلاش اداره راهداری هنوز خرابی بسیاری از جاده‌های اردستان باعث تصادفات می‌شود. دو منقطه موغار و ظفرقند از مهمترین نقاط حادثه خیز محور ترانزیت شهرستان است که باید هر چه زوتر تجهیز شوند.

اعتبارات اردستان کفاف خرابی محور ترانزیت را نمی‌دهد

فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: حدود ۸۰ درصد مصوبات ستاد سفر شهرستان اجرایی شد است ولی اگر یک اداره یا سازمان کوتاهی می‌کند نباید به پای همه ستاد خدمت سفر بگذاریم.

سید محمدهادی احمدی طباء با بیان اینکه برخی کارها نیازمند بودجه و اعتبار است و قرار نیست رئیس اداره‌ای را به دلیل کمبود پول و اعتبار بازخواست کنیم، گفت: سال گذشته با پیگیری و تلاش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات مورد نیاز اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردستان بیش از ۶۰ کیلومتر محور ترانزیت شهرستان را روکش آسفالت شد.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه بتوانیم خرابی‌های محور ترانزیت اردستان را برطرف کنیم نیازمند اعتبار ملی هستیم، گفت: اعتبارات شهرستان اردستان کفاف خرابی محور ترانزیت را نمی‌دهد و سازمان راهداری باید برای برطرف کردن این وضعیت پای کار بیاید. البته با همکاری نماینده مردم اردستان در مجلس در تلاش هستیم تا پروژه ۶ بانده شدن محور ترانزیت نطنز به نائین را در سال جدید آغاز کنیم.

فرماندار اردستان گفت: همه خدمات در بحث جاده انجام شده است ولی متاسفانه گاهی مواقع مشاهده می‌شود خودِ مردم هم قوانین و توصیه‌های رانندگی را رعایت نمی‌کنند. تا زمانی که فرهنگ ترافیک در بین مردم نهادینه نشود اتفاق خاصی در حوزه پیشگیری نمی‌افتد.

احمدی طبا با بیان اینکه مصوبات شورای ترافیک شهرستان اردستان لازم‌الاجراست و سهل‌انگاری هر اداره‌ای در اجرای آن تخلف قانونی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری مهاباد در ایام نوروز با مجموعه شهرستان همکاری نداشتند و برای اجرای برخی مصوبات کوتاهی می‌کنند که نتیجه آن اتفاقات تلخ جاده می‌شود. مطمئنا پیگیری خواهیم کرد تا شورای شهر و شهردار مهاباد پاسخگوی سهل انگاری های خود باشند.

وی با اشاره به آمار تصادفات جاده‌ای شهرستان اردستان از تاریخ ۲۵ اسفند تا دوم فروردین گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون ۱۸ مورد تصادف در محورهای شهرستان اتفاق افتاده که منجر به مصدومیت ۲۷ نفر و فوت چند نفر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha