• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401122719355
  • خبرنگار : 50163

استاندار زنجان:

پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در زنجان

پیش‌بینی ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در بودجه سال آینده استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در استان، گنجانده شده است.

محسن افشارچی ظهر امروز (۲۷ اسفندماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای استان افزایش قابل توجهی نسبت به استان‌های دیگر دارد، گفت: میزان بودجه این استان در سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت.

وی با توضیح اینکه میزان بودجه هزینه‌ای استان ۴۰ درصد و بودجه عمرانی نیز ۴۵ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: این ارقام حداقل افزایش‌ها بوده و ممکن است میزان رشد بودجه استان بیشتر هم شود.

این‌ مسئول با بیان اینکه در بودجه سال آینده استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش پسماند روی برای هزینه در استان، گنجانده شده است، اضافه کرد: مرکز سرمایه‌گذاری زنجان نیز روند بازسازی را طی می‌کند و تا سه ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

افشارچی با اشاره به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تصریح کرد: این اطلس مبتنی بر داشته‌ها و سند آمایش استان تا سه ماهه نخست سال آینده نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای توافق بین ایران و چین، ۲ شرکت چینی برای مشارکت در توسعه صنایع ریلی در استان وارد شده‌اند، گفت: در راستای توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان در استان، ۱۶ هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان واگذار همچنین با رفع تعلیق صندوق پژوهش و نوآوری، این صندوق در استان احیا شده و در گام نخست با مشارکت صنایع ۱۵ میلیارد تومان برای آن تأمین مالی شده است.

استاندار زنجان با توضیح اینکه در جهت تکمیل کریدور جنوب به شمال استان، ۲ بانده کردن محور از شیرین‌سوی استان همدان تا سه راهی طارم، با پرداخت اعتبارات ماده ۵۶ در جریان است، اضافه کرد:  محدوده ۲۰۰ هکتاری جدید به شهرک صنعتی علی‌آباد زنجان نیز افزوده می‌شود که قرار است در این محدوده صنایع پاک و دانش‌بنیان مستقر شود.

این مسئول، به پرداخت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: با توجه به همین موضوع امسال در حوزه عمران شهری و روستایی حرکت‌های خوبی در سطح استان انجام شد.

افشارچی در ادامه مسئله آب را از دغدغه‌های مهم در راستای توسعه استان زنجان عنوان کرد و متدکر شد: توافقات در خصوص کنترل آب‌های سطحی استان انجام شده و در این راستا مطالعه احداث چند سد جدید در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین عملیات آب‌رسانی به ۵۷ روستای استان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و تفاهم‌نامه آب‌رسانی به ۱۵۷ روستای دیگر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha