• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122719149
  • خبرنگار : 50175

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۳۰۰ نفر در لرستان طرح محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهند

۱۳۰۰ نفر در لرستان طرح محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهند

ایسنا/لرستان معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۳۰۰ نفر در لرستان طرح محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهند.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توسعه عدالت اجتماعی و تمرکز بر ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم‌برخوردار طرحی را اجرا می‌کند که در این طرح به‌صورت آزمایشی در استان لرستان در شهرستان رومشکان در حال شکل‌گیری است.

وی تصریح کرد: در سفر قبلی که به استان لرستان انجام شد برآورد اولیه از استان و ظرفیت توانمندی استان و شهرستان رومشکان نسبت به انجام این طرح بررسی شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح در حال انجام است و همکاران اداره ترویج و تحقیق و آموزش معاونت تعاون در روستاها در حال ارزیابی ظرفیت‌های مردم برای تشکیل خوشه‌های اشتغال‌زایی و تولیدی هستند.

مسکنی اضافه کرد: همکاران دیگر از سوی وزارتخانه‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌های وزارتخانه به دنبال این هستند که پیوست‌کار را در حوزه‌های مختلف ایجاد کنند تا به آن مدل که مدنظر است برسیم.

وی بیان کرد: قصد از سفر در این مرحله استخراج و شکل‌گیری مدل اشتغال‌زایی در شهرستان رومشکان هست که همزمان با ما گروه‌های جهادی نیز در روستاها و شهرستان حضور دارند که نسبت به رفع نیازهای فوری و اقدامات ضروری در حال مجاهدت هستند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰۰ نفر در گروه‌های جهادی در حوزه درمان، دامپزشکی، عمرانی، اشتغال، فرهنگی و آموزشی در حال خدمت هستند.

مسکنی اظهار کرد: ظرف دو الی سه روز آینده خروجی و دستاوردهای آن را از جمله حوزه مسئولیت اجتماعی خود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام می‌کنیم و شفاف به استحضار مردم خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: این طرح در بازه زمانی کوتاه‌مدت ۱۴۰۲ را پایلوت این کار کرده‌ایم اما در درازمدت این طرح سه و چهار سال زمان می‌برد که به خروجی مطلوب برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha