• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401122316810
  • منبع : نمایندگی قم

آغاز فعالیت نخستین اتاق فرار روانشناسانه کشور در قم

آغاز فعالیت نخستین اتاق فرار روانشناسانه کشور در قم

ایسنا/قم “اتاق فرار مطرود” محصول جدید شرکت خلاق خانه معماگستران هوشمند با حضور رییس پارک علم و فناوری استان قم، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر خیرالله رهسپار فرد رییس پارک علم و فناوری استان قم  امروز ۲۳ اسفندماه در حاشیه بازدید از این طرح مبتکرانه و ضمن تمجید از این طرح، گفت: بدون شک بازی و سرگرمی یکی از مهمترین و سودآورترین حوزه‌های صنعت گردشگری بین‌المللی است که بهره‌مندی از آن مستلزم خلاقیت و خودباوری است.

وی افزود: بر همین اساس رویکرد تجاری‌ طرح‌های خلاقانه‌ای مانند "اتاق بازی فرار مطرود" باید به سمت بازارهای بین‌المللی و کمک به جذب گردشگران خارجی باشد.

رهسپار فرد یادآور شد: طبق آمار، استان قم سالانه میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر خارجی و ۲۰ میلیون نفر گردشگر داخلی است که برای شرکت‌های نوآوری مانند شرکت خانه معما فرصت مناسبی مهیا می‌کند تا در افزایش جاذبه گردشگری قم نقش فعال‌تری به عهده بگیرند.

"اتاق فرار مطرود" بر اساس اصول روانشناسی ترس طراحی شده است

در ادامه این بازدید، سید مهدی شمس الدینی مدیرعامل شرکت خلاق خانه معما گستران طرح هوشمند با تشریح مزیت‌های طرح اتاق فرار مطرود، گفت: این طرح دارای ۸ پازل در مکانی به متراژ ۱۲۰ متر، فضایی کاملا معماگونه و هیجان انگیز برای مخاطبان فراهم می کند.

شمس الدینی افزود: "اتاق فرار مطرود" بر اساس یافته‌ها و متدهای تست روانشناسی ترس طراحی شده است که از این منظر نخستین اتاق فرار علمی و روانشناسانه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که ترس‌های ایجاد شده در این محیط معمایی کاملا کنترل شده است، گفت: در طول این بازی رفتار و شخصیت بازیکنان در مواجهه با مقوله ترس از طریق تست‌های روانشناسانه مطالعه می‌شود که در نهایت امر تحلیل نهایی آن در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد.

شمس‌الدینی در پایان با بیان این‌که ماهانه هزاران نفر از جوانان و خانواده‌ها از اتاق‌های فرار طراحی شده توسط این شرکت استفاده می‌کنند، تاکید کرد: به سبب ویژگی‌های منحصر به فردی که “اتاق فرار مطرود” دارد به زودی فرآیند ثبت جهانی آن را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است، شرکت خانه معما گستران هوشمند از سال ۱۳۹۹ و با ایده “طراحی و اجرای بازی‌های فکری فردی و خانوادگی” به عضویت مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی پارک علم و فناوری استان قم درآمد و در سال ۱۴۰۰ نیز موفق به اخذ نشان صنایع خلاق را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha