• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401122115177
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

برای راه اندازی واحدهای راکد تاخیر جایز نیست

برای راه اندازی واحدهای راکد تاخیر جایز نیست

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش های تولیدی نباید توقفی داشته باشیم گفت: در راه اندازی واحدهای راکد و احیا شده حتی یک ساعت تاخیر جایز نیست و در صورت فرسودگی ماشین آلات این واحد ها باید به فکر جایگزین و استفاده از روش های جایگزین باشیم.

اسدالله عباسی امروز در آیین راه اندازی و بهره برداری مجدد معدن ذغال سنگ سنگرود رودبار گفت: این معدن پس از مدت حدود هشت سال که به طور کامل تعطیل شد از تابستان ۱۴۰۱ احیای آن مجدد در دستور کار قرار گرفت و امروز فاز یک آن راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: این معدن به اکتشاف نیازی ندارد و باید مورد بهره برداری و استخراج در قسمت‌های خاک نسوز و ذغال سنگ قرار گیرد.

استاندار گیلان، سیاست راهبردی دولت را فعال کردن واحد های راکد اعلام کرد و افزود: گیلان در بخش معدنی ۷۰ عرصه راکد دارد که امروز یکی از این عرصه ها مجدد فعال و راه‌اندازی شد.

عباسی ادامه داد: در حوزه صنعت نیز ۱۷۲ واحد راکد احیا شد و تلاش داریم ضمن افزایش توان واحدهای تولیدی موانع واحدهای راکد را برطرف کرده و به تولید برسانیم.

وی با تقدیر از ائمه جمعه و مسئولان مرتبط و نیز قضایی استان و شهرستان برای احیای این معدن گفت: کار معدن فعالیتی سخت افزاری است و نیاز به استقامت و اراده پولادین و سخت دارد.

استاندار گیلان گفت: در مورد ایجاد زیرساخت ها در این منطقه مانند گازرسانی، راه سازی و آبرسانی قول‌هایی داده شده است که این کارها باید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی در ادامه خواستار تعریض مسیر ۱۲۰۰ متری دسترسی به این معدن شد و افزود: در مورد سایر روستاهای رودبار که مشکل راه داشتند نیز مسئولان اهتمام جدی برای رفع این مشکلات داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: پیمانکار مربوطه در عملیات اجرایی کار این معدن از تجربیات پرسنل قبلی به عنوان شورای اندیشه ورز استفاده کند.

وی بیان کرد: در بخش مهارت آموزی به جوانان نیز سازمان فنی و حرفه ای آموزش لازم را ارائه دهد؛ ما باید آنقدر ظرفیت ها را افزایش دهیم که جوانی در این منطقه بیکار نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha