• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122114704
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل منابع طبیعی گلستان پاسخ داد؛

میزان موفقیت طرح درختکاری در گلستان چقدر است؟

میزان موفقیت طرح درختکاری در گلستان چقدر است؟

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از شکست طرح درختکاری در سطح استان خبر داد و گفت: نگهداری مهم‌تر از کاشت درخت است.

حمید سلامتی امروز یکشنبه ۲۱ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری ۵۰۰ هکتار توسعه جنگل و جنگل کاری در عرصه‌های منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت که در هر هکتار ۸۰۰ اصله نهال استفاده شده است.

وی با بیان اینکه گلستان برای تأمین نهال مشکلی ندارد، افزود: بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه زراعت چوب و بیش از ۲۰۰ هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در اختیار مردم و متقاضیان قرار گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تأکید کرد: علاوه بر کاشت نهال، نگهداری بعد از کاشت نیز اهمیت دارد لذا امسال اعلام کردیم متقاضیان کاشت نهال باید موقعیت جغرافیایی را به ما اعلام کنند سپس نهال در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

سلامتی با اشاره به اینکه پیش‌بینی مکان برای جنگل‌کاری و سپس اختصاص نیرو برای حفاظت از این عرصه‌ها را از تدابیر اتخاذ شده برای جلوگیری از شکست طرح کاشت درخت برشمرد و یادآور شد:  در چند سال اخیر در برخی از نقاط درختان کاشته شده حدود ۴۰ درصد اُفت داشته البته اُفت ۱۰ درصد طبیعی است و با برنامه‌ریزی انجام شده افت ما کمتر از ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۵۰۴ آماده شنیدن گزارشات مردم در زمین قطع درخت، وقوع حریق و غیره است، افزود: مردم هنگام حضور در عرصه جنگل به عنوان یک همیار با ما همکاری داشته باشند تا این‌ امانت الهی در صحت و سلامت به دست آیندگان برسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تأکید بر اینکه تولید نهال با سه رویکرد جنگل و جنگل‌کاری، توسعه زراعت چوب و فضای سبز  انجام می‌شود، تصریح کرد:  همه نهال‌های تولید شده صرفاً در عرصه جنگل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و بخش اعظم آن در توسعه فضای سبز و زراعت چوب استفاده می‌شود.

وی از آموزش و پرورش خواست نسبت به فرهنگ‌سازی کاشت درخت و فرهنگ منابع طبیعی اقدام کند و بیان کرد: ما نهال تمامی مدارس استان را تأمین خواهیم کرد. خوشبختانه گلستان صادرکننده نهال به استان‌های دیگر است و در این زمینه مشکلی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha