• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122114692
  • منبع : نمایندگی سمنان

"پیام ناامنی به دست اندازان به منابع طبیعی" با رزمایش حفاظتی در استان سمنان

"پیام ناامنی به دست اندازان به منابع طبیعی" با رزمایش حفاظتی در استان سمنان

ایسنا/سمنان فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای رزمایش "پیام ناامنی برای دست اندازان به منابع طبیعی"در این استان خبر داد.

سرهنگ علیرضا ابوطالبی ۲۱ اسفند در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: این رزمایش امروز ۲۱ اسفند و همزمان با ششمین روز از هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری، در سطح استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه ششمین روز از هفته منابع‌طبیعی وآبخیزداری به نام  روز "منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فن آوری" نامگذاری شده است، افزود: رزمایش امروز ، تماما در مناطق بحرانی به ویژه گلوگاه‌های قاچاق چوب و مناطقی که احتمال دست‌اندازی به منابع طبیعی از سوی متصرفان وجود دارد برگزار شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: این رزمایش که به صورت رژه خودرویی و موتوری انجام شده با هدف ناامن ساختن عرصه برای متخلفان و چنگ اندازان به منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و تصرفات اراضی ملی، زمین خواری و قاچاق چوب برگزار شده است.

سرهنگ ابوطالبی از دستگیری ۱۲۹ نفر در زمینه قاچاق چوب و زغال طی امسال در استان خبر داد و تصریح کرد: همکاران ما ۸۶ فقره پرونده در این زمینه تشکیل و به مراجع قضایی ارسال کردند. در جریان این پرونده ها ۱۲۹ نفر دستگیر و ۷۲ وسیله نقلیه و بیش از ۵۳ قلم انواع تجهیزات از متخلفین کشف و توقیف شده است.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به کاشت درخت از سوی مقام معظم رهبری در روز درختکاری امسال و تاکید بر اینکه هر ایرانی سه درخت بکارد گفت: بی تردید طرح کاشت یک میلیارد درخت تحقق خواهد یافت.

وی یادآور شد: یگان حفاظت منابع طبیعی گوش به فرمان اجرای فرامین فرمانده کل قوا است و همواره کنار مردم و با  مردم  بوده و علاوه بر انجام وظیفه خود که حفاظت از  منابع طبیعی کَشور است در امر توسعه درختکاری که دستور مقام معظم رهبری است مشارکت فعال خواهد داشت.

سرهنگ ابوطالبی با بیان اینکه سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است تصریح کرد: براساس استانداردهای ملی در استان سمنان باید بین ۲۵۰ تا ۲۶۰ نیروی یگان حفاظت و قرق‌بان به امر حفاظت بپردازد اما تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در حال حاضر ۵۲ نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha