• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122014437
  • خبرنگار : 50175

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در لرستان راه‌اندازی می‌شود

سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در لرستان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سامانه پنجره مدیریت واحد زمین در استان راه‌اندازی می‌شود.

حسین میرزایی امروز ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این سامانه به‌عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک و با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و تسهیل ارائه کلیه خدمات حوزه زمین راه‌اندازی می‌شود که شامل سه بخش درگاه الکترونیکی ارتباطی متقاضیان خدمات حوزه زمین، برنامه کاربردی تبادل استعلامات و مجوزهای حوزه زمین و زیرسامانه پایش اراضی کشور و استان است که با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده یک این قانون، سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به‌عنوان تنها درگاه ارتباطی با متقاضیان اخذ خدمات حوزه زمین و ساختمان کشور محسوب می‌شود که کلیه دستگاه‌های اجرایی ارائه‌دهنده خدمات مذکور پس از راه‌اندازی سامانه در هر استان، موظف هستند صرفاً از طریق درگاه ارتباطی این سامانه، نسبت به تعامل الکترونیکی با متقاضیان اقدام کرده و درخواست خدمت و خروجی آن را از این طریق با متقاضیان تبادل کنند.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف سامانه پنجره واحد مدیریت زمین جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان به‌منظور دریافت استعلامات شامل احاله مدیریت منابع طبیعی، تغییر کاربری، تفکیک، تجمیع، واگذاری و ساخت‌وساز، تأسیس شهرک‌های صنعتی جدید، ایجاد بستر مناسب برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و به‌طورکلی هر اقدامی بر روی عرصه‌های ملی، مستثنیات، مستحدثات چه در داخل حریم و محدوده شهرها و چه خارج از آن و جهت صدور مجوزهای لازم و جلوگیری از اتلاف وقت درخواست ‌دهندگان و کارکنان ادارات (کاهش مراجعه حضوری) است.

میرزایی اضافه کرد: به این منظور امکان ثبت درخواست در درگاه سامانه و پیگیری آخرین وضعیت آن پس از تکمیل سامانه وجود دارد. تا زمان تکمیل سامانه، مراجعه حضوری متقاضیان صرفاً در صورت اعلام دستگاه اجرایی ذی‌ربط انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرایی شدن این قانون مقدمات کار که بخشی از آن حدنگاری اراضی ملی و دولتی بوده با مشارکت ثبت و اسناد و املاک استان انجام‌گرفته و در سایر دستگاه‌ها از جمله امور اراضی و راه و شهرسازی و ... در حال اجرا بوده که با توجه به فراقوه‌ای و فرا دستگاهی بودن این طرح در هر استان، مدیر راهبردی این طرح استاندار یا یکی از معاونین استاندار و دبیرخانه آن اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعیین شده است.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ادامه داد: در این طرح، زیرسامانه پایش اراضی کشور تعریف شده است این زیرسامانه با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اقدام به رصد و پایش اراضی کشور کرده و تغییراتی که فاقد مجوز از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باشد یا با مجوز صادره مغایرت داشته باشد را به‌عنوان تخلف شناسایی می‌کند و همچنین این سامانه وظیفه مدیریت پیگیری یکپارچه تخلفات زمین‌خواری را در تعامل با واحدهای گشتی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی متولی حفاظت از اراضی بر عهده دارد.

گفتنی است که اولین کارگاه آموزشی ملی کل کشور با حضور کلیه دستگاه‌های متولی در تاریخ ۱۶ اسفند و در استان لرستان با حضور میرزایی سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، معاونین، روسای ادارات ستادی و شهرستانی برگزار شد و فرآیندهای تعریف شده در سامانه برای کارکنان حوزه زمین با همت معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و سایر دستگاه‌های متولی فرا قوه‌ای برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha