• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122014162
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد:

حل چالش واژگونی ها به مدد ماندگاری مسافران

حل چالش واژگونی ها به مدد ماندگاری مسافران

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به سهم ۶۰ درصدی واژگونی خودروها از سوانح جاده ای این استان که عمدتا به دلیل کویری بودن محورها و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد، از افزایش ماندگاری مسافران در استان به عنوان مهمترین عامل موثر در کاهش واژگونی ها در محورهای پرتردد این استان در آستانه آغاز سفرهای نوروزی نام برد .

 سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: واژگونی به دلیل خواب آلودگی در جاده، بالغ بر ۶۰ درصد تصادفات در جاده های استان را به خود اختصاص می دهد که لزوم ایجاد جذابیت ها برای افزایش مدت ماندگاری،‌ رفع خستگی و کاهش تصادفات امری حائز اهمیت است.
وی افزود: دهیاری های مسیر جاده های اصلی استان موظف هستند تا در خصوص بسیج امکانات و ایجاد جاذبه های‌ گردشگری برای نگهداری مسافران، کاهش خستگی و ارائه خدمات مطلوب پای کار باشند.
استاندار سمنان گفت: حفظ جان‌ مسافران و زائران امام هشتم(ع) در راه های استان در ایام‌ نوروز ۱۴۰۲ از اولویت های کاری استان است.

هاشمی ادامه داد: بحث اسکان نیز از دیگر اولویت های دارای اهمیت در بحث پذیرایی از مسافران و زائران در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ است که اقدامات لازم برای این مهم باید به صورت ویژه اندیشیده شود.
وی تصریح کرد:تهیه همراه سرا در مجاورت بیمارستان‌های استان برای اسکان همراهان افرادی که در راه های استان دچار حادثه می شوند، از دیگر تدابیر اتخاذ شده است.
هاشمی بر اطلاع رسانی شیفت های کشیک خدمات در ورودی شهر ها تاکید کرده و بیان داشت: در ایام نزدیک پایان سال و فرارسیدن ایام نوروز ۱۴۰۲، بانکهای عامل ضمن‌ تهیه لیست کشیک، نسبت به تامین اسکناس مورد نیاز و فعال بودن خودپرداز ها اقدام نمایند.
وی ضمن بیان اینکه توسعه گردشگری و حفظ جان مسافران در استان نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است، خاطر نشان کرد: در سال جاری همانند نوروز ۱۴۰۱، اطلاع رسانی و هدایت خودرو ها در راه های استان با استقراز خودروهای با چراغ گردان در دستور کار است.
استاندار سمنان ضمن بیان اینکه شهرداران نسبت به زیباسازی ورودی شهرها و ساماندهی مبلمان شهری اقدام کنند، گفت: ارائه خدمات مطلوب در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی استان برای مسافران و زائران امام هشتم(ع) با ساماندهی فضاها و امکانات در ایام نوروز ۱۴۰۲ امری حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha