• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401122013684
  • خبرنگار : 71145

اسد انتخاب مجدد شی جینپینگ به عنوان رئیس جمهوری چین را تبریک گفت

اسد انتخاب مجدد شی جینپینگ به عنوان رئیس جمهوری چین را تبریک گفت

بشار اسد در پیام تبریکی به شی جینپینگ گفت: انتخاب مجدد شما به عنوان رئیس جمهور جمهوری خلق چین به من این فرصت را می‌دهد که از طرف خودم و مردم عرب سوریه تبریک صمیمانه خود را به شما تقدیم کنم و برای کشور دوست آرزوی رفاه فراوان و پیشرفت مستمر داشته باشم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این پیام افزود: اجماع نمایندگان کنگره ملی خلق چین برای ابقای شی جینپینگ در راس قدرت و همچنین انتخابش به عنوان رئیس کمیسیون نظامی مرکزی نشان دهنده تاثیر محسوس و دستاورد واضحی است که شی با چشم انداز روشن خود توانست به دست آورد.

وی افزود: تلاش فداکارانه او برای دستیابی به این چشم انداز در مسیر صعودی و پررونق توسعه که چین در سال‌های گذشته شاهد آن بوده است و برخورداری از عوامل قدرت آن را به مرکز ثقلی تبدیل کرده است که همه کسانی که در باور به اصول حقیقت، نیکی و عدالت با این کشور هم‌عقیده هستند، آرزوی رسیدن به آن را دارند، این پیروزی همچنین یک عامل امنیت در جهت گسترش صلح و ثبات در جهان برای کشورها در مقابل کشورها و سیاست‌های مبتنی بر منافع محدود، جنگ‌ها و گسترش هرج و مرج و تداوم وضعیت نامتوازن در جهان است.

بشار اسد ادامه داد: روابط و دوستی تاریخی سوریه و چین همیشه باعث افتخار مردم سوریه بوده است و همکاری‌های مشترک دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها تاثیر زیادی در تقویت این روابط داشته و تأملی عملی در دستیابی به منافع دو ملت دوست بوده است.

رئیس جمهوری سوریه افزود: ما همیشه مشتاق ادامه همکاری مجدانه با چین به منظور ادامه پیشبرد و توسعه این روابط و گشودن افق‌های جدید برای آنها هستیم.

اسد در پایان پیامش خطاب به شی گفت: من به شما مجددا تبریک می‌گویم و مطمئن هستم که جمهوری خلق چین تحت رهبری شما شاهد فصل جدیدی از موفقیت‌ها و دستاوردها در همه سطوح خواهد بود، برای شما سلامتی، خیر و سعادت آرزومندم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha