• جمعه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121913584
  • خبرنگار : 50377

در دومین روز از سفر وزیر کار در مازندران انجام شد

بازدید "مرتضوی" از دو پایانه صادراتی کشاورزی در جویبار

بازدید "مرتضوی" از دو پایانه صادراتی کشاورزی در جویبار

ایسنا/مازندران صولت مرتضوی بعد از ظهر امروز به همراه مسئولان استانی از مجتمع ماهیان خاویار قره برون و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر جویبار بازدید کرد.

مجتمع قره برون به عنوان مرکز پرورش ماهی در سال ۱۳۸۱ آغاز به فعالیت کرد این واحد در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع با ۹۶ استخر پرورش ماهی فعالیت دارد و برای ۲۰۰ نفر ایجاد شغل کرده است.

همچنین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر جویبار با سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار ساخت و تکمیل شد و فاز نخست این کارخانه در سال ۱۳۹۶ با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر شروع به کار کرد.

ویژگی‌های فاز نخست این پروژه شامل ۳.۱ هکتار سالن‌های مجهز آماده‌سازی، نگهداری و ذخیره سازی محصولات کشاورزی، آماده سازی بازاریابی ۱۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل میوه، سبزی، گوشت و ماهی، نگهداری و ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن انواع میوه و سبزی، گوشت، مرغ، ماهی و سایر محصولات کشاورزی در انبارها و سردخانه‌های بالای صفر و زیرصفر دو مداره است.

این مجموعه همچنین دارای بارانداز داخلی مدرن به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع به‌صورت سرپوشیده با قابلیت کنترل حرارت و ۲۷ دهنه بارگیری مدرن شامل درب سکشنال، لولر (همسطح‌کننده کامیون و کامیونت و داک شلتر یا هوابند)، ۱.۶ هکتار بارانداز بیرونی جهت بارگیری انواع کامیون و کامیونت و تریلی، برندسازی (ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی)، مجهز به سیستم حمل و نقل شامل کامیون، کامیونت و تریلی با قابلیت کنترل اتمسفر جهت جمع‌آوری و توزیع محصولات کشاورزی است.

به گزارش ایسنا، سال گذشته در تاریخ 20 اسفند شاهد بازدید رئیس جمهوری از پایانه صادراتی روماک بودیم و یکسال بعد در همین ماه وزیر کار از این مرکز مجتمع صادراتی محصولات کشاورزی بازدید داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha