• جمعه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121913489
  • خبرنگار : 71415

مارین لوپن: اوکراین بدون مداخله ناتو پیروز نخواهد شد

مارین لوپن: اوکراین بدون مداخله ناتو پیروز نخواهد شد

رهبر حزب راست افراطی فرانسه با گفتن اینکه اوکراین بدون کمک ائتلاف ناتو قادر به پیروزی در جنگ با روسیه نخواهد بود، تاکید کرد مذاکرات صلح تنها راه حل پایان دادن به این جنگ است.

به گزارش ایسنا، مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی فرانسه مشهور به حزب "اجتماع ملی" در مصاحبه با یک شبکه رادیویی فرانسوی اظهار کرد: (برای جنگ اوکراین) قرار نیست ده‌ها راه حل متفاوت به جز توافق صلح داشته باشم. هر چیز دیگری غیر از آن بد خواهد بود. اوکراین تنها در صورتی در این جنگ پیروز می‌شود که ناتو به کمکش بیاید. اما اگر ناتو در حمایت از اوکراین وارد این جنگ شود، کل دنیا درگیر جنگ خواهد شد. اگر ما به عرضه تسلیحات‌مان که با کمبود مواجه شده،‌ به اوکراین ادامه دهیم و ارتش خودمان را از این تسلیحات محروم کنیم پس یک جنگ صد ساله انتظارمان را خواهد کشید.

او با گفتن این که حزبش با تحویل تسلیحات دفاعی به اوکراین مخالف نیست، گفت که ارسال تسلیحات تهاجمی به اوکراین جنگ در این کشور را بدتر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری نووستی، مارین لوپن در این مصاحبه تاکید کرد: "عرضه تسلیحات تهاجمی باعث نگرانی ما می‌شود چون می‌تواند به عنصری برای تشدید این جنگ به سطح یک جنگ جهانی تبدیل شود."

لوپن اضافه کرد، فرانسه باید به جستجو برای یک راه حل صلح آمیز برای جنگ اوکراین کمک کرده و رهبری سازماندهی یک کنفرانس بر سر راه حل جنگ اوکراین را به دست بگیرد. این سیاستمدار پیش از این در نامه سرگشاده ای در اواخر ماه فوریه خواستار چنین کنفرانسی شده بود.

اخیرا امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه یک گفتگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برقرار کرد و این دو طبق اعلام کاخ سفید در این گفتگو بر سر کمک نظامی به اوکراین و "تحمیل هزینه به روسیه" صحبت کردند.

رئیس جمهور فرانسه پیشتر گفته بود، در ارتباط با تحویل تسلیحات به اوکراین هیچ گزینه‌ای از جمله تحویل جنگنده و تانک‌های سنگین لوکلرک را رد نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۶:۲۸

در خصوص تصمیم گیری های نظامی کشورهای بظاهر قدرتمند فکر میکردم با همه طمطراقی که برای خود قائلند هر گز جرات برخورد تک به تک با هیچ کشوری را ندارند و معمولا مثل سگهای وحشی صحرای آفریقا بصورت دسته جمعی به یک هدف حمله میکنند،غرب برای اهداف شوم خودش احمقی مثل رئیس جمهور اوکراین را طعمه قرار داد و اکنون مان ه است که چگونه این طعمه را از دهان روسیه بیرون بکشد هر چند آنها بظاهر کمکهایی به اوکراین میکنند اما واضح است که در باز سازی کشور متمول اوکراین که دارای منابع زیادیست سود فراوانی خواهند برد،انعا پایان جنگ در آن منطقه را نمیخواهند،چگپنه که آمریکا با اینهمه منابع نفتی از حوزه چاهای سوریه نیز نمیگذرد