• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401121813014
  • منبع : دانشگاه آزاد اسلامی

طهرانچی:

دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی باید آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشد

دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی باید آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی باید محک علمی و آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در مراسم افتتاحیه دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد علوم و تحقیقات، با طرح این سؤال که چرا سراغ دانشکده‌های موضوعی در دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم، گفت: دانشکده موضوعی یک نگاه چند رشته‌ای به یک موضوعی است که در بطن خود گروه‌های دانشی دارد که با هم تعامل می‌کنند. در واقع در دانشکده‌های موضوعی گفتمان مشترکی بین گروه‌های مختلف ایجاد می‌کنیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌های موجود در کشور نسبت به دانش، افزود: یک نگاه، تربیت نیروی حرفه‌ای و توسعه دانش است. در این نگاه محیط عملی و محیط دانش با هم متصل هستند. از این نگاه در دانشکده‌های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی الهام می‌گیریم.

طهرانچی با اشاره به فلسفه تأسیس مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: هدف از تأسیس و گسترش مدارس سما ایجاد عرصه و زمینه‌ای برای دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی است. دانشکده‌های تعلیم و تربیت تنها به مدرسه بسنده نمی‌کنند، بلکه به دنبال تأسیس کودکستان‌ها و مهد کودک‌ها هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدیریت دانش سبب می‌شود دانش ضمنی به دانش مستند تبدیل و وارد دانشگاه شود، افزود: یکی از خطوط موجود در تعلیم و تربیت در کشور، تولید دانش ضمنی تعلیم و تربیت است. در مدارس ما تجربه‌های بسیاری وجود دارد، اما متأسفانه هیچ‌گاه دانش ضمنی به دانش کلاسیک و مستند تبدیل نشده است. رسالت دانشکده‌های تعلیم و تربیت مدیریت دانش است. مدل‌های بومی اسلامی تربیتی‌مان را می‌توانیم از مدارس استخراج کنیم.

طهرانچی تأکید کرد: کالاهای فرهنگی برای مدارس در محیط های علمی محک نمی‌خورد. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی باید محک علمی و آزمایشگاه استانداردسازی کالاهای فرهنگی باشد. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی موظف است با یک نگاه جامع به تمامی کنشگران فعال در عرصه تعلیم و تربیت مدیریت دانش داشته باشد و نوع جدیدی از تربیت دانشجویان را تجربه کند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با بیان اینکه پردستاوردترین و پر چالش‌ترین موضوع در کشور مسأله تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر آن است که هیچ‌گاه دانشگاه‌های کشور نخواسته‌اند بین آنچه داریم و آنچه باید باشیم، ارتباط برقرار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان با تأکید بر پرهیز از کار گذشته‌گرایی، از همه افرادی که با نگاه نو اقدام به ایجاد دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی کردند، قدردانی کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha