• چهارشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401121712544
  • منبع : نمایندگی قزوین

استفاده مفید از طول عمر باتری

استفاده مفید از طول عمر باتری

ایسنا/قزوین هیچ چیز بدتر از این نیست که به پارکینگ بروید و متوجه شوید ماشین شما روشن نمی‌شود. در حالی که ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که وسیله نقلیه شما روشن نمی‌شود، باتری بی‌جان یک علت رایج است و بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که به درستی از باتری خود مراقبت کنید.

باتری‌ها برای همیشه دوام نمی‌آورند و در نهایت باید باتری خودروی خود را تعویض کنید.  با این حال، اگر از آن مراقبت کنید، می‌توانید عمر باتری را به حداکثر برسانید، در درازمدت مقداری پول صرفه‌جویی کنید و نگران نباشید که در یک پارکینگ تاریک و سرد با خودرویی که روشن نمی‌شود باشید.

باتری سپاهان باتری خودرو چقدر دوام می‌آورد؟

به طور معمول باتری خودرو سه تا چهار سال برای شما دوام می‌آورد، با این حال، برخی از عوامل مثل شرایط آب‌وهوایی، نوع وسیله نقلیه یا حتی نحوه رانندگی با ماشین‌تان می‌توانند بر روی طول عمر باتری خودرو شما مؤثر باشند.

مسافت‌های طولانی‌تری را بیشتر برانید.

دینام ماشین شما چیزی است که باتری را شارژ نگه می‌دارد و آن را در حین کارکرد ماشین شارژ می‌کند. با این حال، طبق گفته متخصصان، سفرهای کوتاه مکرر در واقع می‌تواند به عمر کوتاه‌تر باتری خودرو کمک کند.

باتری‌های خودرو در فواصل طولانی‌تری شارژ می‌شوند و پس از هشت ساعت استفاده، شارژ کامل را دریافت خواهند کرد، در حالی که دینام زمان بیشتری برای شارژ مجدد آن دارد. اگر باتری شارژ کامل دریافت نکند، رسوبات کریستالی قوی می‌تواند روی صفحات منفی ایجاد شود و در واقع مانع از دریافت شارژ مناسب باتری شود.

اکنون، این بدان معنا نیست که باید روزانه هشت ساعت با خودرو رانندگی کنید، بلکه به این معنی است که باید مراقب میزان استفاده از تجهیزات کمکی الکتریکی در داخل خودرو باشید. چراغ‌های ماشین،

فن بخاری و رادیو همگی می‌توانند باتری اوربیتال را که برای کار کردن در زمان غیر فعال بودن خودرو به آن متکی هستند تخلیه کنند.

باتری را در دمای خنثی نگه دارید.

باتری‌ها معمولاً می‌توانند بیشتر انواع دما را تحمل کنند، اما گرمای شدید (و سرمای شدید) می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. دمای بالا می‌تواند باعث تبخیر آب مایع درون باتری شود که در واقع می‌تواند باعث مشکلات شارژ بیش از حد شود. این در واقع طول عمر باتری خودرو شما را کاهش می‌دهد.

روی یک نگهدارنده باتری سرمایه‌گذاری کنید.

آیا ماشین را برای ماه‌های سردتر قفل می‌کنید؟ باتری‌های بی‌کار واقعاً ممکن است شارژ خود را از دست بدهند، بنابراین باید باتری را در آن ماه‌های زمستان زنده نگه دارید.

باتری‌ها باید هر شش هفته یک بار شارژ شوند تا سالم باشند. با این حال، این بدان معنا نیست که باتری باید روی شارژر قرار گیرد زیرا در واقع می‌تواند عمر آن را کاهش دهد. در عوض، یک نگهدارنده باتری به نظارت بر ولتاژ باتری و تنظیم خودکار شارژ برای جلوگیری از شارژ بیش از حد باتری سوزوکی کمک می‌کند.

باتری ماشین خود را تمیز کنید.

مهم است که به دنبال خوردگی باتری خود باشید. خوردگی زمانی است که یک پودر سفید رنگ در اطراف گره‌ها یا گیره‌های باتری وجود دارد.

می‌توانید گیره‌ها را با جوش شیرین، آب و برس غیرفلزی تمیز کنید. انجام این کار زمانی که باتری شما خورده نشده است بسیار مهم است. خوردگی به این معنی است که احتمالاً زمان خرید باتری ۶۰ آمپر سوزوکی جدید فرا رسیده است، اما اگر آن را تمیز نگه دارید، می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.

باتری‌های بدون تعمیر و نگهداری در مقابل باتری‌های قابل نگهداری

گاهی اوقات شارژ باتری‌ها خالی می‌شود، اما لزوماً نیازی به تعویض ندارند. ممکن است فقط نیاز به شارژ داشته باشد، یا اگر یک باتری قدیمی نزدیک به پایان عمر خود باشد، ممکن است نتواند شارژ را نگه دارد، در این صورت نیاز به تعویض دارد.

دو نوع باتری ماشین وجود دارد، قابل نگهداری و بدون نیاز به نگهداری. اکثر خودروهای امروزی در جاده‌ها دارای باتری‌های بدون نیاز به نگهداری هستند. باتری‌های قابل نگهداری که باتری‌های اسیدی نیز نامیده می‌شوند، دارای درپوش‌های پرکننده قابل جابه‌جایی در بالای باتری هستند.

همانطور که یک باتری قابل نگهداری تخلیه و شارژ می‌شود، آب درون مایع باتری به گاز تبدیل شده و تبخیر می‌شود. این امر مستلزم آن است که مایع باتری هر از چند گاهی دوباره پر شود. گرمای تابستان نیز می‌تواند باعث تبخیر بیشتر آب مایع باتری شود.

باتری‌ ۷۰ آمپر سوزوکی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری برای حفظ سطح مایع طراحی شده‌اند، بنابراین لازم نیست نگران پر کردن مایع الکترولیت درون آن باشید. آن‌ها نیز ماندگاری بیشتری دارند.

از آنجایی که هر دو نوع باتری حاوی مایع باتری، مخلوطی از اسید سولفوریک و آب مقطر (به نام الکترولیت) هستند، باید با احتیاط با آن ها کار کرد.

اگر وسیله نقلیه‌ای هست، لازم است به طور مرتب وضعیت سلامت باتری آن را برسی کنید.

ساده‌ترین راه برای تست باتری خودرو با یک مولتی‌متر، یک ولت‌متر یا یک تستر باتری خاص خودرو است. کاپوت خودرو را باز کنید، کانکتور مثبت قرمز رنگ مولتی‌متر را به ترمینال مثبت وصل کنید و سپس کانکتور منفی را به ترمینال منفی وصل کنید. ممکن است مجبور شوید پوشش محافظ روی پایانه‌های باتری را بردارید.

با اتصال مولتی‌متر، تستر را روشن کرده و آن را به حالت ولتاژ تغییر دهید. یک باتری کاملاً شارژ شده ۱۲.۶ ولت را نشان می‌دهد و هر چیزی بین ۱۲.۴ تا ۱۲.۶ ولت برای باتری در حال استراحت محدوده قابل قبولی است. کمتر از آن، احتمالاً به این معنی است که باید باتری ۱۰۰ آمپر سوزوکی خود را شارژ کنید یا آن را تعویض کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha