• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401121612284
  • خبرنگار : 50227

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان:

همکاری صنایع پتروشیمی با شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه‌دار باشد

همکاری صنایع پتروشیمی با شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه‌دار باشد

ایسنا/خوزستان رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با تاکید بر اینکه انتظار داریم که همکاری صنایع پتروشیمی با شرکت های دانش بنیان ادامه دار باشد، گفت: ما باید به سمت توسعه صنایع پایین دست برویم تا بهره وری را بیشتر و مشکل اشتغال استان را برطرف کنیم.

دکتر محمد راضی جلالی در نشست خبری رویداد فناورانه "پتروفن زون" که امروز ۱۶ اسفندماه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: مدیران ما باید به این باور برسند که راه حل رفع مشکلات و چالش ها در صنایع مختلف تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور و اولویت دادن به ظرفیت های بومی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: استان خوزستانی که در حوزه زیست بوم فناوری با وجود تلاش های گسترده هنوز توسعه لازم را پیدا نکرده است در حال حاضر ۳۶۳ شرکت دارد که ۱۱۷ مورد آن دانش بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: پارک استان یکی از پارک های بسیار فعال در حوزه های مختلف کشور است که در مقایسه با شهرک علمی فناوری استان اصفهان که ظرفیت زمین آن ۵۲۰ هکتار است، به دنبال یک زمین ۲۰ هکتاری است و هنوز با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درگیر است.

جلالی عنوان کرد: بسیار خوشحال هستیم که پتروشیمی های استان این فرهنگ را باور دارند که از ظرفیت های داخلی برای رفع چالش ها و نیازها استفاده کنند و اولویت شان شرکت های بومی است.

مواجه شدن فناوران با درهای بسته زیبنده خوزستان نیست

وی ادامه داد: در مجموعه پارک هم باید خود را به صنایع مختلف عرضه کنیم و هم صنایع با ما همکاری کنند. اینکه فناوران ما توانمندی خود را مطرح می کنند اما با درهای بسته مواجه می شوند زیبنده استان ما نیست.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: انتظار داریم که همکاری صنایع پتروشیمی با شرکت های دانش بنیان ادامه دار باشد. ما باید به سمت توسعه صنایع پایین دست برویم تا بهره وری را بیشتر و مشکل اشتغال استان را برطرف کنیم.

جلالی عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث شده زنجیره صنایع پایین دست توسعه پیدا نکند نوع عرضه محصولات در بورس است. پیشنهادی در این زمینه ارائه شده است که ۲ درصد محصولات پتروشیمی که در بورس عرضه می شود برای تسهیل فعالیت شرکت های فعال در حوزه پایین دست که نیاز به این مواد دارند خارج از بورس عرضه شود و اگر این اتفاق رخ دهد شرکت های فناور می توانند تولید و درآمدزایی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha