• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401121611667
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار گلپایگان:

سند حقابه گلپایگان بازنگری شود

سند حقابه گلپایگان بازنگری شود

ایسنا/اصفهان فرماندار گلپایگان گفت: سند ۲۵ ساله حقابه برای مردم گلپایگان در سال ۱۳۹۶ از سد کوچری تنظیم شده، اما بسیاری از موضوعات از جمله تقسیم و توزیع آب در این سند لحاظ نشده است که خواستار بازنگری این سند حقابه هستیم.

محمدرضا عسگریان، شامگاه(دوشنبه، ۱۵ اسفند) در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شعار مردمی بودن و کار و تلاش در دولت سیزدهم، وفاق و همدلی بسیار خوبی در شهرستان حکم‌فرما است. با وجود کارشکنی‌هایی که متأسفانه در بُعد بین‌المللی و گاهی در بعد داخلی شاهد هستیم، اما تمام تلاشمان بر این است که گره‌ای از مشکلات مردم باز کنیم.

وی ادامه داد: گلپایگان یکی از شهرستان‌هایی است که احساس امنیت در آن به خوبی وجود دارد و ما در بسیاری از شاخصه‌ها و موضوعات مربوط به امنیت و جرائم این حوزه شاهد روند کاهشی آمار بوده‌ایم. در نیمه‌های شب که از جلوی ساختمان دادگستری عبور می‌کنیم، چراغ‌های آن روشن است و رئیس دادگستری، دادستان و برخی قضات همچنان مشغول بررسی پرونده‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، فرماندار گلپایگان گفت: در ایام دهه فجر پروژه‌هایی با بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان گلپایگان افتتاح شد و تعدادی پروژه دیگر هم با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه است و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. گلپایگان با استان‌های مرکزی و لرستان هم‌مرز است و در خیلی از مواقع شاهد کالای قاچاق و مواد مخدر هستیم. بنابراین نیازمند تقویت مجموعه قضایی شهرستان در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی خواهیم بود.

عسگریان افزود: در زندان گلپایگان افرادی از شهرستان‌های هم‌جوار نیز حضور دارند که می‌طلبد در زمینه اشتغال آفرینی آنها اقدامات خوبی انجام شود. در گلپایگان کمپ ماده ۱۶ نداریم و فقط یک کمپ ماده ۱۵ داریم که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود که نیازمند تقویت شدن است مخصوصاً اکنون که در آستانه نوروز و اجرای طرح آرامش بهاری هستیم نیازمندیم این کمپ تقویت شود تا در این حوزه بتوانیم اقدامات بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر گلپایگان بخشی از آب شرب شهرستان محلات و استان قم از سد کوچری تأمین می‌شود، تصریح کرد: سند ۲۵ ساله حقابه برای مردم گلپایگان در سال ۱۳۹۶ از سد کوچری تنظیم شده، اما بسیاری از موضوعات از جمله تقسیم و توزیع آب در این سند لحاظ نشده است که خواستار بازنگری این سند حق آبه هستیم. در دو سال اخیر به دلیل مشکلاتی در سد کوچری کیفیت آب شرب مردم گلپایگان کیفیت لازم را نداشت و این مشکل در شهرستان‌های خمین و محلات هم وجود دارد. برای حل این مشکل اقداماتی در تصفیه‌خانه انجام شده اما نیاز است که وزارت نیرو و مجموعه آب نیرو اقدامی عاجل در خصوص نصب دستگاه اوزون در تصفیه‌خانه داشته باشند.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: در قسمت‌هایی از شهرستان مخصوصاً دشت شمال نزدیک به ۲۰ سانتی‌متر فرونشست زمین اتفاق افتاده است که علت آن برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و عدم رهاسازی حقابه زیست‌محیطی طی سالیان اخیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha