• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121510870
  • خبرنگار : 71415

قانونگذاران جمهوریخواه: فائوچی برای رد تئوری درز کروناویروس از لابراتوار چینی تلاش کرده است

قانونگذاران جمهوریخواه: فائوچی برای رد تئوری درز کروناویروس از لابراتوار چینی تلاش کرده است
فائوچی

چندین قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی، آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی ارشد سابق دولت آمریکا را به سفارش دادن انتشار یک مقاله با هدف رد تئوری درز کروناویروس (SARS-CoV-۲) از یک لابراتوار در کشور چین متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس متن یک یادداشت منسوب به کمیته فرعی منتخب همه‌گیری کروناویروس در مجلس نمایندگان آمریکا، قانونگذاران جمهوریخواه، آنتونی فائوچی مشاور پزشکی ارشد سابق جو بایدن، رئیس جمهور این کشور را متهم کرده‌اند به این که درخواست داده یک مقاله‌ در رد تئوری درز کروناویروس از یک لابراتوار در چین به عنوان منشا همه گیری نگاشته شود.

بر اساس گزارش شبکه فاکس نیوز، در این یادداشت نوشته شده است: "اسناد و مدارک جدید منتشر شده از سوی این کمیته فرعی منتخب نشان دادند که دکتر فائوچی دستور به نگارش یک مقاله در رد تئوری درز ویروس از لابراتوار داده و مولفان این مقاله اسناد و مدارک موجود را برای دستیابی به آن هدف تحریف کردند."

به گزارش اسپوتنیک، طبق متن این یادداشت، در یک کنفرانس تلفنی فائوچی با چند دانشمند در فوریه ۲۰۲۰، به این مشاور پزشکی ارشد سابق کاخ سفید هشدار داده شد که ممکن است ویروس کووید-۱۹ از لابراتواری در شهر ووهان چین به بیرون درز کرده باشد.

در ادامه این یادداشت آمده است: " با وجود این، بلافاصله بعد از این کنفرانس تلفنی، فائوچی به دکتر کریستین اندرسون در انستیتوی پژوهشی اسکریپس دستور داد تا یک مقاله تحت عنوان منشا تقریبی ویروس SARS-CoV-۲ با هدف رد تئوری درز ویروس از لابراتوار بنویسد."

در ماه فوریه، قانون‌گذاران جمهوریخواه در چارچوب تحقیقات این کمیته فرعی منتخب، اطلاعاتی را از دولت بایدن در مورد منشأ همه‌گیری کووید-۱۹ درخواست کردند. آنها همچنین درخواست برای ارائه گزارشی محرمانه در مورد این موضوع از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا را تجدید کردند.

در اوایل ماه جاری میلادی، سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که بر مبنای آن دولت جو بایدن ملزم شد که اطلاعات مربوط به هرگونه ارتباط احتمالی بین انستیتوی ویروس‌شناسی ووهان چین و منشاء همه‌گیری کووید-۱۹ را از حالت طبقه‌بندی شده خارج کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha