• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401121309606
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

برنامه راهبردی شهرداری‌ها براساس اولویت‌های مدیریت شهری تعریف شود

برنامه راهبردی شهرداری‌ها براساس اولویت‌های مدیریت شهری تعریف شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری‌ها باید بر اساس اولویت‌های مدیریت شهری تعریف شود.

علیرضا عباس زاده، امروز شنبه ۱۳ اسفند در جلسه شورای پژوهش مدیریت شهری و روستایی استان، اظهار کرد: شهرداران به عنوان مدیران شهری باید براساس برنامه زمان بندی و برمبنای میزان درآمد و نیازها، برنامه سالانه مدیریت شهری را تعریف کرده و طبق آن حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه بودجه ریزی شهرداری ها باید براساس استانداردهای بودجه ریزی صورت گیرد و از انجام کارهای سلیقه‌ای اجتناب شود، تصریح کرد: لازم است در این زمینه مدلی تعریف شود تا براساس اولویت‌های شهری و رویه‌های قانونی موجود حرکت کنیم؛ حرکت در مدار قانون، سبب موفقیت شهرداران می‌شود. 

معاون استاندار اظهار کرد: تصویب بودجه باید بر اساس نیازها و اولویت های شهری بوده، دربازه زمانی مشخص صورت گیرد و در آن اهداف کلان نظام و دولت و نیز سیاست‌های ابلاغی در اولویت باشد. 

عباس زاده تصریح کرد: باید برای آشنایی با شرح وظایف شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی استان دوره های آموزشی مرتبط تعریف شود تا از این طریق هم افزایی بین اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران ارتقاء یابد؛ تعیین برنامه راهبردی و عملیاتی جزو تکالیف سازمانی شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همچنین در اولین جلسه کمیته آموزش و توانمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌های  استان بر برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تأکید کرد. 

وی خاطرنشان کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت دفترهای امور شهری و روستایی استانداری و نیز شهرداری ها دوره های ضروری آموزشی در حوزه های مختلف برای به روز بودن کارکنان به ویژه نیروهای بدو خدمت برگزار شود. 

عباس زاده با تأکید بر اینکه با به روز شدن اطلاعات کارکنان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، آنها در عمل به وظایف قانونی خود درست و منطقی رفتار خواهند کرد، اظهار کرد: انجام این کار از تفسیرهای مختلف از قوانین موجود جلوگیری کرده و سبب ایجاد وحدت رویه خواهد شد. 

معاون استاندار با بیان اینکه دفتر امور شهری استانداری در برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان شهرداری‌ها در کشور به عنوان استان برتر معرفی شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم جامع منابع انسانی شهرداری‌های خراسان جنوبی، سیستمی کامل و یک زیرساخت عملکردی در حوزه منابع انسانی است، درخواستی مبنی بر استفاده از این سیستم در کل کشور مطرح شده است. 

عباس زاده بیان کرد: لازم است شرایط حضور کارکنان منتخب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دوره‌های آموزشی تخصصی در مرکز و دیگر استان‌ها نیز فراهم شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha