• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401121309567
  • خبرنگار : 50189

استاندار کرمان برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی در مدارس قول مساعد داد

استاندار کرمان برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی در مدارس قول مساعد داد

ایسنا/کرمان استاندار کرمان عصر امروز ۱۳ اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان یرای کمک به فعالیت های فرهنگی در مدارس قول مساعد داد.

محمدمهدی فداکار در این جلسه، فعالیت های فرهنگی را از ساخت و ساز مهمتر دانست و بیان کرد: هرچند باید ساختمان مدارس مقاوم و دارای امکانات مناسب ورزشی و ... باشند اما برای فعالیت های فرهنگی توجه ویژه شود.

او با بیان این مطلب که در حد توان خود به آموزش و پرورش کمک می کنیم، در ادامه با اشاره به املاک تجاری آموزش و پرورش عنوان کرد: اگر آموزش و پرورش در خصوص قانون مولدسازی پای کار بیاید، همه مشکلات آموزش و پرورش استان از این محل حل می شود و این قانون ظرفیت خوبی است ضمن آنکه مصوبات سفر هیئت دولت در حوزه آموزش و پرورش بسیار خوب بوده است.

استاندار کرمان با اشاره به اردوهای راهیان نور و راهیان مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: اثرات فرهنگی قابل بحث نیست و حتما اقدامات فرهنگی موثر هستند.

او تصریح کرد: حدود ۶۰۰ فرد بازمانده از تحصیل در رودبار جنوب داریم. ضمن اینکه باید مدنظر داشت که سرانه فضای آموزشی که در برخی از شهرهای جنوبی وجود دارد، در شهرهای شمالی استان وجود ندارد.

فداکار بر لزوم انجام تهاتر برای رفع مشکلات مالی آموزش و پروش تاکید کرد و گفت: طبق قانون، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هرچه از املاک مازاد خود را بفروشند پولش متعلق به خود آن نهاد است.

مدارس نباید قطعی آب داشته باشند

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان عنوان کرد: تکمیل مدارس آموزشی و تبدیل مدارس کانکسی به مدارس ساختمانی از جمله مصوبات سفر بوده که در این زمینه نوسازی مدارس موظف به تامین اعتبار است و نیاز به پیگیری دارد.

او تاکید کرد: آب و برق مدارس نباید قطع شود و ادارات آب و برق در سطح استان حتما در این رابطه همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ۵۶۰۰ ملک که عمده آنها مدرسه است را آموزش و پرورش استان به‌عنوان ملک مازاد اعلام کرده که در سامانه هم ثبت شده و در اختیار مولدسازی قرار می‌گیرد.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه گفت: امسال مصوبات بسیار خوبی در شورای آموزش و پرورش داشتیم.

او با یادآوری اقدامات استان در حوزه نوسازی مدارس اظهار کرد: روز سه شنبه هفته جاری کاشت ۶۵۰۰ درخت در اردوگاه راهیان مکتب شهید سلیمانی کرمان آغاز می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: روز شنبه ۲۷ اسفندماه توسط شرکت گهرزمین از دانش آموزان شهرستان های جنوبی حائز رتبه کنکور تجلیل می شود.

حجت الاسلام علی اصغر سادات حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مدرسه سازی و ساختمان سازی باید در آموزش و پروش باشد اما مهمتر از مدرسه سازی، کادر خوب و حرفه ای است و مهمترین موضوع در آموزش و پرورش، تربیت است.

او ادامه داد: از سراسر استان بیش از ۲۰ هزار دانش آموز در راهیان مکتب شهید سلیمانی شرکت کرده اند ضمن آنکه حدود ۴۰۰۰ دانش آموز به راهیان نور اعزام شده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان کرمان بیان کرد: ۱۸۰۰ روحانی و طلبه در مدارس در حال فعالیت هستند و بیش از ۲۰۰۰ امام جماعت در مدارس داریم.

او در ادامه با یادآوری مسابقاتی که در مدارس در سطح استان برگزار می شود، از ناچیز بودن جایزه دارندگان رتبه برتر در این مسابقات انتقاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha