• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401121309303
  • خبرنگار : 50444

با هدف تامین آب شرب باکیفیت انجام می شود؛

جایگزینی آب سد شیرین دره با حفر ۱۱ چاه در بجنورد

جایگزینی آب سد شیرین دره با حفر ۱۱ چاه در بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حفر ۱۱ حلقه چاه هستیم تا آب باکیفیت تری را برای شرب مردم در بجنورد فراهم کنیم.

رضا نعیمی در نشست خبری که امروز ۱۳ اسفندماه در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از آب شرب بجنورد از سد شیرین دره تامین می شود که به دلیل کاهش آب در آن، مشکلاتی در بوی آب وجود دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل ۱۱ حلقه چاه در نقاط مختلف شهرستان بجنورد در حال حفر شدن است که ۷ حلقه آن در منطقه پلنگ دره بوده و اعتبارات سنگینی را طلب می کند.

وی افزود: این پروژه جزو طرح های اولویت دار شرکت به حساب می آید که ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی شرکت برای آن پیش بینی شده است. برای مرحله اول آن نیز ۱۷ میلیارد تومان برای قرارداد با پیمانکار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در خصوص کیفیت آب بجنورد، بیان کرد: آب بجنورد به دلیل H۲S تولید شده توسط جلبک ها در سد شیرین دره، تحت تاثیر قرار گرفته است. علاوه بر حفر چاه های جدید برای برطرف شدن بوی آن، عملیات اُزن زنی نیز بر ارتقای کیفیت آن تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: بدین منظور در حال حاضر عملیات هوادهی در تصفیه خانه ها انجام می شود. برای اُزن زنی نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته این اقدام به صورت پایلوت در یکی از ایستگاه ها در حال انجام است که نتایج مثبتی را به دنبال داشته است. مذاکراتی نیز برای این اقدام انجام شده که پس از به نتیجه رسیدن اعلام خواهد شد.

نعیمی در خصوص عملیات انتقال پساب به پتروشیمی و آزادسازی چاه های آن نیز گفت: پتروشیمی استان موظف است چاه های عمیقی که اکنون از آن ها برای مصارف خودش استفاده می کند را تعطیل کند و به جای آن ها از پساب استفاده کند.

وی بیان کرد: ما نیز در حال انجام اقدامات لازم هستیم و در این مسیر معطل پتروشیمی نمی مانیم، چراکه تکلیف مشخص است و باید در سریعترین زمان ممکن، طرح جایگزینی پساب در پتروشیمی اجرایی شود.

وی گفت: پس از اتمام عملیات جایگزینی پساب، چاه های موجود در پتروشیمی پلمب می شود اما در آنجا رزرو می ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha