• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401121309237
  • خبرنگار : 50107

پیشنهادات رئیس اتاق بازرگانی ایران برای اداره کشور در شرایط کنونی

پیشنهادات رئیس اتاق بازرگانی ایران برای اداره کشور در شرایط کنونی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تمام قوانین ما در کشور برای شرایط عادی است،ابراز عقیده کرد: یک موضوع کلی که در کشور وجود دارد این است که ما در مسائل اقتصادی شرایط عادی و غیرعادی داریم؛ در شرایط غیرعادی نمی‌توان کشور را با تصمیمات و قوانین عادی اداره کرد.

غلامحسین شافعی امروز ۱۳ اسفند ماه، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یک موضوع کلی که در کشور وجود دارد، این است که ما در مسائل اقتصادی شرایط عادی و غیر عادی داریم؛ در شرایط غیر عادی نمی‌توان کشور را با تصمیمات و قوانین عادی اداره کرد.

وی افزود: تمام قوا به دنبال حل مسائل و مشکلات هستند، بدون اینکه کوچکترین تسهیلات قانونی برای شرایط غیر عادی وضع شود. اگر در کشور نگاه کلی برای شرایط غیر عادی مدنظر قرار نگیرد و عوامل برای شرایط غیر عادی در کشور فراهم نشود، مشکل خواهیم داشت.

شافعی افزود: وقتی قانون وجود داشته باشد، نقض قانون مشکل است، تمام قوانین ما در کشور نیز برای شرایط عادی است و ما تاکنون مصوبه‌ای برای شرایط غیر عادی در قوانین پایه نداشتیم.

مولدسازی تصمیم ارزشمندی برای برون‌‎رفت از بن‌بست‎‌ها است

در ادامه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص عوارض ماده ۱۰۱ ورود به محدوده در رابطه با واحدهای کشاورزی مستقر در مناطق روستایی و ورود محدوده‌های شهری به مناطق روستایی سه شاخص اصلی وجود دارد. یکی اینکه وقتی واحدهای کشاورزی وارد محدوده شهری می‌شوند، تغییر محدوده بر ارزش افزوده ملک تاثیر می‌گذارد. دوم نوع و زمان فعالیت و سوم خدماتی است که شهرداری ارائه خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه همه ما به دنبال حمایت از سرمایه‌گذاری هستیم اما در کنار آن سوءاستفاده نیز وجود دارد، افزود: نمی‌توانیم از قانون صرف نظر کنیم، وظیفه ما اعمال قانون است. بنای ما بر تسهیل، کمک و روان‌سازی در خراسان رضوی با ملاحظات مربوط به اجرای قوانین و جلوگیری از سوءاستفاده است.

نظری با اشاره به دستور کار اسناد مالکیت اعیانی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری تصریح کرد: تا زمانی که شرکت‌های دانش‌‎بنیان ماهیت دانش‌بنیانی دارند، می‌توانند در پارک‌ها فعالیت کنند. به شرکتی زمین واگذار شده و ۵ سال هم ساختمان‌سازی کرده اما اگر بعد از آن ماهیت دانش‌بنیانی نداشته باشد باید آن منطقه را ترک کند. وقتی ساختمان‌سازی کرد و سند داده شد، جابه‌جایی مشکل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: تصمیم در ارتباط با مولدسازی صرف نظر از تمام مسائل آن، برای برون‎ رفت از بن‌بست‌ها تصمیم ارزشمندی است. ما داشته‌های زیادی در کشور داریم. در استان نیز اعلام کردیم اگر موضوع مولدسازی اجرا شود که البته ما آن را شروع کردیم، بسیاری از پروژه‌ها سرعت خواهند گرفت و مسیر باز خواهد شد، بنابراین از این نوع تصمیمات نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید در حل مسائل کوشا باشیم. اگر در جایی موانع قانونی وجود دارد و اصلاح قانون زمان می‌برد، باید همفکری کنیم، البته بخش‌هایی نیز در اختیار ما نیست و باید مجوز بگیریم اما معطلی در این شرایط در هیچ بخشی جایز نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha